Předmět: Pedagogika a psychologie s řešením profesních problémů

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Pedagogika a psychologie s řešením profesních problémů
Kód předmětu USP/SZPED
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zkouška z pedagogiky a psychologie se skládá ze dvou částí: pedagogické a psychologické. Úroveň aplikačních dovedností je zjišťována při prezentaci studentského profesního portfolia u zkoušky z pedagogiky, kdy je reflektována a současně teoretizována zkušenost s řešením problému z pedagogické praxe. Tím je zajišťována návaznost SZZ na vzdělávací cíle a cílový profil absolventa oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
definovat základní pedagogické a psychologické kategorie
definovat základní pedagogické a psychologické kategorie
charakterizovat hlavní aktéry edukačního procesu v jejich vzájemných vazbách
charakterizovat hlavní aktéry edukačního procesu v jejich vzájemných vazbách
popsat cíle, metody, prostředky a principy edukačního procesu
popsat cíle, metody, prostředky a principy edukačního procesu
analyzovat obsah vzdělávání podle platných kurikulárních dokumentů
analyzovat obsah vzdělávání podle platných kurikulárních dokumentů
vysvětlit princip různých forem hodnocení s důrazem na formativní hodnocení
vysvětlit princip různých forem hodnocení s důrazem na formativní hodnocení
Odborné dovednosti
připravit, realizovat a reflektovat svoji výuku
připravit, realizovat a reflektovat svoji výuku
zhodnotit s využitím portfolia své učitelské znalosti, dovednosti, kompetence
zhodnotit s využitím portfolia své učitelské znalosti, dovednosti, kompetence
propojovat znalosti z různých disciplín pedagogiky na řešení pedagogických problémů
propojovat znalosti z různých disciplín pedagogiky na řešení pedagogických problémů
navrhnout řešení výchovných situací se znalostí specifik žáků mladšího školního věku
navrhnout řešení výchovných situací se znalostí specifik žáků mladšího školního věku
diskutovat různá pojetí výuky s přihlédnutím k heterogenitě třídy
diskutovat různá pojetí výuky s přihlédnutím k heterogenitě třídy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána na daný obor..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr