Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Determinuje oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. st. ZŠ. |
Determinuje oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. st. ZŠ. |
Výsledky učení |
---|
specifikovat oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. stupeň základní školy |
specifikovat oblasti společenskovědního vzdělávání pro 1. stupeň základní školy |
definovat cíle, metody a prostředky společenskovědního vzdělávání |
definovat cíle, metody a prostředky společenskovědního vzdělávání |
vysvětlit základní strategie výuky ve společenskovědním vzdělávání |
vysvětlit základní strategie výuky ve společenskovědním vzdělávání |
charakterizovat aktuální trendy ve společenskovědním vzdělávání |
charakterizovat aktuální trendy ve společenskovědním vzdělávání |
popsat význam a problematiku společenskovědního vzdělávání v kontextu celého rámcového vzdělávacího programu pro daný stupeň vzdělávání |
popsat význam a problematiku společenskovědního vzdělávání v kontextu celého rámcového vzdělávacího programu pro daný stupeň vzdělávání |
Odborné dovednosti |
---|
naplánovat vyučovací jednotku v rámci témat v oblasti společenskovědní |
naplánovat vyučovací jednotku v rámci témat v oblasti společenskovědní |
diskutovat vhodné metody k jednotlivým tematickým celkům |
diskutovat vhodné metody k jednotlivým tematickým celkům |
reflektovat vlastní výuku ze společenskovědní oblasti na základě podkladů v portfoliu |
reflektovat vlastní výuku ze společenskovědní oblasti na základě podkladů v portfoliu |
využívat při plánování vyučovací jednotky znalosti vývojových specifik cílové skupiny |
využívat při plánování vyučovací jednotky znalosti vývojových specifik cílové skupiny |
navrhnout při výuce mezipředmětové vztahy tak, aby společenskovědní témata byla zasazena do širšího významového rámce |
navrhnout při výuce mezipředmětové vztahy tak, aby společenskovědní témata byla zasazena do širšího významového rámce |
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
|