Předmět: Didaktika primárního přírodovědného a zdravotního vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika primárního přírodovědného a zdravotního vzdělávání
Kód předmětu USP/SZDPZ
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Píšová Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat základní terminologii přírodovědného a zdravotního vzdělávání
charakterizovat základní terminologii přírodovědného a zdravotního vzdělávání
srovnat přírodovědné vzdělávání v českém a zahraničním školství
srovnat přírodovědné vzdělávání v českém a zahraničním školství
definovat cíle, metody a prostředky přírodovědného a zdravotního vzdělávání
definovat cíle, metody a prostředky přírodovědného a zdravotního vzdělávání
vyjmenovat různé přístupy k přírodovědnému vzdělávání
vyjmenovat různé přístupy k přírodovědnému vzdělávání
popsat podstatu přírodovědného a zdravotního vzdělávání na 1. stupni základní školy
popsat podstatu přírodovědného a zdravotního vzdělávání na 1. stupni základní školy
Odborné dovednosti
navrhnout hodinu základního typu výuky prvouky, resp. přírodovědy na základě studia kurikulárních dokumentů
navrhnout hodinu základního typu výuky prvouky, resp. přírodovědy na základě studia kurikulárních dokumentů
reflektovat vlastní výuku přírodovědného vzdělávání na základě podkladů z portfolia
reflektovat vlastní výuku přírodovědného vzdělávání na základě podkladů z portfolia
diskutovat didaktické strategie ve výuce přírodovědného a zdravotního vzdělávání
diskutovat didaktické strategie ve výuce přírodovědného a zdravotního vzdělávání
orientovat se v kurikulárních dokumentech týkajících se přírodovědného a zdravotního vzdělávání
orientovat se v kurikulárních dokumentech týkajících se přírodovědného a zdravotního vzdělávání
navrhnout badatelsky orientovanou aktivitu pro žáky mladšího školního věku
navrhnout badatelsky orientovanou aktivitu pro žáky mladšího školního věku
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána na daný obor.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr