Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Průběžná příprava na souvislou praxi, následné absolvování praxe a příprava vlastního semestrálního projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů, Exkurze
- Příprava na zkoušku
- 36 hodin za semestr
- Exkurze
- 84 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
popsat výukové metody, organizační formy |
popsat výukové metody, organizační formy |
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle |
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle |
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
vyjmenovat didaktické prostředky |
vyjmenovat didaktické prostředky |
diskutovat důležité aspekty přípravy na výuku |
diskutovat důležité aspekty přípravy na výuku |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů |
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů |
vytvořit přípravu na výuku |
vytvořit přípravu na výuku |
zrealizovat výuku |
zrealizovat výuku |
reflektovat vlastní pedagogický výstup |
reflektovat vlastní pedagogický výstup |
diskutovat možné alternativy pedagogických situací |
diskutovat možné alternativy pedagogických situací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Exkurze |
Exkurze |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Známkou |
Známkou |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha : Portál, 2010.
-
KAPLAN, A. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti a pod střechou. Praha : Portál, 2003.
-
KOHLOVÁ, M. 200 výtvarných činností. Praha : Portál, 2003.
-
KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A. Analýza vyučování. Praha : Grada, 2009.
-
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007.
-
SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H. (Eds.). Příprava učitelů pro primární a neprimární vzdělávání v ČR a SR.. Praha : UK, 2010.
-
SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : UK, 2008.
-
ŠPAČKOVÁ, R. 111 námětu pro tvořivou hru dětí. Praha : Portál, 2004.
-
WEAVEROVÁ, M. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha : Portál, 2001.
-
WIEGEROVÁ A. a kol. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava : SPN, 2012.
|