Předmět: Souvislá pedagogická praxe (s projektovou praxí)

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe (s projektovou praxí)
Kód předmětu USP/S9SPX
Organizační forma výuky Odborná praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Průběžná příprava na souvislou praxi, následné absolvování praxe a příprava vlastního semestrálního projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů, Exkurze
  • Příprava na zkoušku - 36 hodin za semestr
  • Exkurze - 84 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nespecifikováno.
Nespecifikováno.
Výsledky učení
popsat výukové metody, organizační formy
popsat výukové metody, organizační formy
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu
vyjmenovat didaktické prostředky
vyjmenovat didaktické prostředky
diskutovat důležité aspekty přípravy na výuku
diskutovat důležité aspekty přípravy na výuku
Odborné dovednosti
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů
vytvořit přípravu na výuku
vytvořit přípravu na výuku
zrealizovat výuku
zrealizovat výuku
reflektovat vlastní pedagogický výstup
reflektovat vlastní pedagogický výstup
diskutovat možné alternativy pedagogických situací
diskutovat možné alternativy pedagogických situací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Exkurze
Exkurze
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Známkou
Známkou
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha : Portál, 2010.
  • KAPLAN, A. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti a pod střechou. Praha : Portál, 2003.
  • KOHLOVÁ, M. 200 výtvarných činností. Praha : Portál, 2003.
  • KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A. Analýza vyučování. Praha : Grada, 2009.
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007.
  • SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H. (Eds.). Příprava učitelů pro primární a neprimární vzdělávání v ČR a SR.. Praha : UK, 2010.
  • SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : UK, 2008.
  • ŠPAČKOVÁ, R. 111 námětu pro tvořivou hru dětí. Praha : Portál, 2004.
  • WEAVEROVÁ, M. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha : Portál, 2001.
  • WIEGEROVÁ A. a kol. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava : SPN, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr