Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Vývoj problematiky nadání. - Pojmy nadání a talent, modely nadání, legislativní ukotvení problematiky. - Metody identifikace nadání a talentu žáka na 1. stupni základní školy. - Osobnost nadaného žáka v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické. - Specifické výchovně vzdělávací potřeby nadaných žáků na 1. stupni základní školy. - Modifikace kurikula nadaných žáků v oblasti výchovně vzdělávacích cílů, edukačních metod, edukačního prostředí a evaluace, včetně autoevaluace. - Inkluzivní vzdělávání nadaného žáka v podmínkách běžné třídy základní školy. - Učitel nadaného žáka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
základní pojmy vztahující se ke vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných |
základní pojmy vztahující se ke vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných |
charakteristiky žáka s nadáním ve všech základním oblastech |
charakteristiky žáka s nadáním ve všech základním oblastech |
problematika nadání u nás a ve světě |
problematika nadání u nás a ve světě |
strategie identifikace žáků nadaných a mimořádně nadaných |
strategie identifikace žáků nadaných a mimořádně nadaných |
specifický přístup učitele a metody při práci s žákem nadaným a mimořádně nadaným |
specifický přístup učitele a metody při práci s žákem nadaným a mimořádně nadaným |
Odborné dovednosti |
---|
zhodnotit legislativní a vzdělávací systém žáků nadaných a mimořádně nadaných |
zhodnotit legislativní a vzdělávací systém žáků nadaných a mimořádně nadaných |
aplikovat postupy pro práci s žáky nadanými |
aplikovat postupy pro práci s žáky nadanými |
navrhnout podpůrné didaktické materiály pro nadané žáky |
navrhnout podpůrné didaktické materiály pro nadané žáky |
realizovat a ověřit podpůrné didaktické materiály pro nadané žáky |
realizovat a ověřit podpůrné didaktické materiály pro nadané žáky |
aplikovat strategie inkluzivního vzdělávání ve třídě základní školy |
aplikovat strategie inkluzivního vzdělávání ve třídě základní školy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
DAVIS, G. A. Gifted Children, Gifted Education. Scottsdale : Great Potentian Press, 2006.
-
DUCHOVIČOVÁ, J., LAZÍKOVÁ, A. Rozvoj osobnosti dieťaťa a profesionalita učiteľky v materskej škole: stimulačno - obohacujúci program KO-SE-TO pre materské školy. Bratislava : Iris, 2008.
-
FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : Portál, 2007.
-
HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha : Grada, 2009.
-
MACHŮ, E. Nadaný žák. Brno : Paido, 2010.
-
OLSZEWSKI-KUBILIUS, P. (Ed.). Early gifts - recognizing and Nurturing Children´s Talents. Texas : Prufrock Press Inc., 2003.
|