Vyučující
|
-
Polách Martin, Mgr. et Mgr.
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Specifika vzdělávání v malotřídní škole, její limity a pozitiva, legislativní ukotvení. - Tradiční didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy. - Inovativní didaktické prostředky diferenciace a individualizace v kurikulu malotřídní školy. - Principy inkluzivní pedagogiky v praxi malotřídních škol. - Didaktické prostředky rozvíjející žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané v prostředí malotřídních škol. - Spolupráce obce s malotřídní školou. - Učitel malotřídní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
legislativní ukotvení malotřídních škol |
legislativní ukotvení malotřídních škol |
didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy |
didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy |
principy inkluze v praxi malotřídní školy |
principy inkluze v praxi malotřídní školy |
význam spolupráce s obcí a zřizovatelem školy |
význam spolupráce s obcí a zřizovatelem školy |
role učitele malotřídní školy |
role učitele malotřídní školy |
Odborné dovednosti |
---|
popsat specifika malotřídní školy |
popsat specifika malotřídní školy |
vymezit didaktické prostředky pro diferenciaci a individualizaci v kurikulu malotřídní školy |
vymezit didaktické prostředky pro diferenciaci a individualizaci v kurikulu malotřídní školy |
využívat didaktické prostředky v principu inkluzivní pedagogiky |
využívat didaktické prostředky v principu inkluzivní pedagogiky |
navrhnout možnosti spolupráce školy s obcí |
navrhnout možnosti spolupráce školy s obcí |
popsat specifika učitele na malotřídní škole |
popsat specifika učitele na malotřídní škole |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
DUCHOVIČOVÁ, J. Aspekty difereciácie v edukácii nadaných žiakov. Nitra : PFUKF v Nitre, 2007.
-
POLECHOVÁ, P. Jak se dělá ?Škola pro všechny?. Kladno : Aisis, 2005.
-
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004.
-
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007.
-
TRNKOVÁ, K., KNOTOVÁ, D., CHALOUPKOVÁ, L. Malotřídní školy v České republice. Brno : Paido, 2010.
-
VOMÁČKA, J. Málotřídní školy. Liberec : Technická univerzita, 1995.
-
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha : Grada, 2012.
|