Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Východiska realizace školní prevence. - Charakteristika primární prevence. - Vymezení sociálně patologických jevů. - Dokumenty určující realizaci školní prevence. - Podmínky pro úspěšnou realizaci školní prevence, klima školy, školní preventivní strategie, školní řád. - Struktura školní prevence. - Výchova žáků v rámci výuky konkrétních předmětů. - Výchova žáků mimo základní výuku. - Vzdělávání a spolupráce pedagogů i ostatních zaměstnanců.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
vymezení pojmu primární prevence |
vymezení pojmu primární prevence |
znalost legislativy a dokumentace pro realizaci primární prevence ve školách |
znalost legislativy a dokumentace pro realizaci primární prevence ve školách |
struktura školní prevence |
struktura školní prevence |
možnosti spolupráce s ostatními učiteli a odborníky na danou problematiku |
možnosti spolupráce s ostatními učiteli a odborníky na danou problematiku |
výchovné aspekty v primární prevenci |
výchovné aspekty v primární prevenci |
Odborné dovednosti |
---|
vymezit pozici koordinátora prevence v rámci primární prevence |
vymezit pozici koordinátora prevence v rámci primární prevence |
popsat podmínky pro realizaci školní prevence |
popsat podmínky pro realizaci školní prevence |
analyzovat vybrané preventivní aktivity realizované v základních školách |
analyzovat vybrané preventivní aktivity realizované v základních školách |
navrhnout aktivity pro podporu primární prevence v praxi základní školy |
navrhnout aktivity pro podporu primární prevence v praxi základní školy |
zpracovat prezentaci na vybrané téma z oblasti práce koordinátora prevence |
zpracovat prezentaci na vybrané téma z oblasti práce koordinátora prevence |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
ČÁP, J. MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001.
-
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha : Portál, 1997.
-
LIBA, J. Zdravie, drogy a drogová závislosť. Terminologické a výkladové minimum. Prešov : MC, 2001.
-
NEŠPOR, K., CSÉMY, L. Alkohol, drogy a vaše děti - Jak problémům předcházet, jak je rozpoznávat, jak je zvládat. Praha : Sportpropag, a.s., 1992.
-
NEŠPOR, K., CSÉMY, L. Zásady efektivní prevence. Praha : Sportpropag, a.s., 1999.
-
NEŠPOR, K. Slovník prevence problémů působených návykovými látkami: pro rodiče a pedagogy. Praha : Fortuna, 1997.
-
ONDREJKOVIČ, P., POLIAKOVÁ, E. a kol. Protidrogová výchova. Bratislava : VEDA, 1999.
-
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995.
-
STŘELEC, S. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno : MSD, 2002.
|