Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Cíle a obsah integrovaného vyučování angličtiny na 1. stupni ZŠ. - CLIL a jeho metodologie. - Benefity a rizika. - Výběr vhodných témat a materiálů pro primární CLIL. - Příprava vyučování, definování a naplnění duálních (obsahových a jazykových) cílů CLIL. - Rozvoj specializované slovní zásoby. - Analýza vzdělávacích materiálů. - Příprava vlastních nebo úprava autentických vzdělávacích materiálů. - Výběr a hodnocení materiálů. - Digitální CLIL. - Hodnocení vzdělávání na hodinách CLIL. - Vypracování vlastních učebních materiálů. - Prezentace vlastních učebních materiálů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním |
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním |
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání |
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání |
specifické cíle a formy primárního CLIL |
specifické cíle a formy primárního CLIL |
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL |
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL |
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků |
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu |
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu |
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL |
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL |
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL |
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL |
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním |
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním |
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL |
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
INGRAM, E. ?Language Development in Children?. In: Fraser, H. ? O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London : Longman, 1969.
-
POKRIVČÁKOVÁ, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra : ASPA, 2013.
-
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha : Grada, 2011.
-
SCOTT, W. A., YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. London : Longman, 1994.
-
STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. (Eds.). Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita, 2010.
-
STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2010.
|