Předmět: Integrovaná výuka anglického jazyka

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Integrovaná výuka anglického jazyka
Kód předmětu USP/S9IJA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Cíle a obsah integrovaného vyučování angličtiny na 1. stupni ZŠ. - CLIL a jeho metodologie. - Benefity a rizika. - Výběr vhodných témat a materiálů pro primární CLIL. - Příprava vyučování, definování a naplnění duálních (obsahových a jazykových) cílů CLIL. - Rozvoj specializované slovní zásoby. - Analýza vzdělávacích materiálů. - Příprava vlastních nebo úprava autentických vzdělávacích materiálů. - Výběr a hodnocení materiálů. - Digitální CLIL. - Hodnocení vzdělávání na hodinách CLIL. - Vypracování vlastních učebních materiálů. - Prezentace vlastních učebních materiálů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání
specifické cíle a formy primárního CLIL
specifické cíle a formy primárního CLIL
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků
Odborné dovednosti
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • INGRAM, E. ?Language Development in Children?. In: Fraser, H. ? O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London : Longman, 1969.
  • POKRIVČÁKOVÁ, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra : ASPA, 2013.
  • PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha : Grada, 2011.
  • SCOTT, W. A., YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. London : Longman, 1994.
  • STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. (Eds.). Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita, 2010.
  • STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr