Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Žáková Iva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vyhodnocení výsledků pedagogického projektu z hlediska stanovených cílů, obsahu, z hlediska zvláštností školy, školní třídy, dětí ve školní třídě. - Příprava státnicového okruhu a jeho rozbor ve skupině. - Tvorba strukturované reflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza textu
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
popsat výukové strategie |
popsat výukové strategie |
vysvětlit podstatu pedagogické diagnostiky |
vysvětlit podstatu pedagogické diagnostiky |
shrnout základní poznatky z oblasti poradenství |
shrnout základní poznatky z oblasti poradenství |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat pedagogický problém |
zpracovat pedagogický problém |
navrhnout způsob řešení stanoveného pedagogického problému |
navrhnout způsob řešení stanoveného pedagogického problému |
diskutovat vybrané pedagogické otázky |
diskutovat vybrané pedagogické otázky |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Analýza textu |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
-
PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. A KOL. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
SPILKOVÁ, V. Profesionalizace učitelství a její podpora ? optikou výzkumu. In. WIGEROVÁ, A. Premeny univerzitného vzdelávania,. Bratislava : PdF UK, 2010.
-
SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. a kol. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : PdF UK, 2008.
|