Předmět: Primární pedagogika 8

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika 8
Kód předmětu USP/S8PP8
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Žáková Iva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vyhodnocení výsledků pedagogického projektu z hlediska stanovených cílů, obsahu, z hlediska zvláštností školy, školní třídy, dětí ve školní třídě. - Příprava státnicového okruhu a jeho rozbor ve skupině. - Tvorba strukturované reflexe.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza textu
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nespecifikováno.
Nespecifikováno.
Výsledky učení
popsat výukové strategie
popsat výukové strategie
vysvětlit podstatu pedagogické diagnostiky
vysvětlit podstatu pedagogické diagnostiky
shrnout základní poznatky z oblasti poradenství
shrnout základní poznatky z oblasti poradenství
Odborné dovednosti
zpracovat pedagogický problém
zpracovat pedagogický problém
navrhnout způsob řešení stanoveného pedagogického problému
navrhnout způsob řešení stanoveného pedagogického problému
diskutovat vybrané pedagogické otázky
diskutovat vybrané pedagogické otázky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Analýza textu
Analýza textu
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Známkou
Známkou
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
  • PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. A KOL. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • SPILKOVÁ, V. Profesionalizace učitelství a její podpora ? optikou výzkumu. In. WIGEROVÁ, A. Premeny univerzitného vzdelávania,. Bratislava : PdF UK, 2010.
  • SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. a kol. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : PdF UK, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr