Předmět: Prezentační dovednosti učitele a tvorba profesního portfolia

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Prezentační dovednosti učitele a tvorba profesního portfolia
Kód předmětu USP/S8PDU
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
  • Jirásková Miroslava, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Písemné zpracování pedagogického projektu nebo Integrované tematické výuky. - Didaktická východiska pedagogického projektu. - Opakování získaných vědomostí a syntetizace kontextuální znalosti z oborových didaktik. - Příprava originální didaktické syntézy oborových didaktik. - Reflexe návrhu a řešení pedagogického projektu. - Ověření pedagogického projektu v praxi. - Vyhodnocení výsledků pedagogického projektu z hlediska cílů, obsahu, zvláštností filosofie zvolené školy praxe, školní třídy, dětí ve školní třídě. - Syntéza témat řešení pedagogického problému, řešení psychologického aspektu pedagogických problémů a pedagogická reflexe projektové praxe v kontextu tvorby profesního portfolia.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nespecifikováno.
Nespecifikováno.
Výsledky učení
vymezení pedagogického projektu a integrované tématické výuky
vymezení pedagogického projektu a integrované tématické výuky
didaktická východiska tvorby projektu
didaktická východiska tvorby projektu
struktura pedagogického projektu
struktura pedagogického projektu
fáze projektu
fáze projektu
tvorba reflexe a hodnocení projektu
tvorba reflexe a hodnocení projektu
Odborné dovednosti
pracovat v týmu na společném projektu
pracovat v týmu na společném projektu
navrhnout pedagogický projekt
navrhnout pedagogický projekt
realizovat projektový den s žáky 1. stupně základní školy
realizovat projektový den s žáky 1. stupně základní školy
vyhodnotit pedagogický projekt dle stanovených kritérií
vyhodnotit pedagogický projekt dle stanovených kritérií
začlenit pedagogický projekt do portfolia pro realizaci závěrečné pedagogické praxe
začlenit pedagogický projekt do portfolia pro realizaci závěrečné pedagogické praxe
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesních přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • SPILKOVÁ, V. Profesionalizace učitelství a její podpora ? optikou výzkumu. In. WIGEROVÁ, A. Premeny univerzitného vzdelávania. Bratislava: PdF UK, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr