Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Jirásková Miroslava, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Písemné zpracování pedagogického projektu nebo Integrované tematické výuky. - Didaktická východiska pedagogického projektu. - Opakování získaných vědomostí a syntetizace kontextuální znalosti z oborových didaktik. - Příprava originální didaktické syntézy oborových didaktik. - Reflexe návrhu a řešení pedagogického projektu. - Ověření pedagogického projektu v praxi. - Vyhodnocení výsledků pedagogického projektu z hlediska cílů, obsahu, zvláštností filosofie zvolené školy praxe, školní třídy, dětí ve školní třídě. - Syntéza témat řešení pedagogického problému, řešení psychologického aspektu pedagogických problémů a pedagogická reflexe projektové praxe v kontextu tvorby profesního portfolia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
vymezení pedagogického projektu a integrované tématické výuky |
vymezení pedagogického projektu a integrované tématické výuky |
didaktická východiska tvorby projektu |
didaktická východiska tvorby projektu |
struktura pedagogického projektu |
struktura pedagogického projektu |
fáze projektu |
fáze projektu |
tvorba reflexe a hodnocení projektu |
tvorba reflexe a hodnocení projektu |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat v týmu na společném projektu |
pracovat v týmu na společném projektu |
navrhnout pedagogický projekt |
navrhnout pedagogický projekt |
realizovat projektový den s žáky 1. stupně základní školy |
realizovat projektový den s žáky 1. stupně základní školy |
vyhodnotit pedagogický projekt dle stanovených kritérií |
vyhodnotit pedagogický projekt dle stanovených kritérií |
začlenit pedagogický projekt do portfolia pro realizaci závěrečné pedagogické praxe |
začlenit pedagogický projekt do portfolia pro realizaci závěrečné pedagogické praxe |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesních přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
SPILKOVÁ, V. Profesionalizace učitelství a její podpora ? optikou výzkumu. In. WIGEROVÁ, A. Premeny univerzitného vzdelávania. Bratislava: PdF UK, 2010.
|