Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti dítěte mladšího školního věku. - Mediální pedagogika - koncepty, témata a problémy. - Žákovské prekoncepty médií, diagnostika a reflexe afektivní dimenze prekonceptů. - Typy mediálních obsahů. Funkce médií. - Regulace a autoregulace médií. - Média a zábava, média a reklama v životě dítěte mladšího školního věku. - Média jako edukační nástroj v primárním vzdělávání. - Prohloubení komunikační výchovy dítěte v primárním vzdělávání. Porozumění masové komunikaci. - Práce se stereotypy v masové komunikaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat pojem mediální gramotnost |
definovat pojem mediální gramotnost |
popisat co jsou média a jaké jsou funkce médií |
popisat co jsou média a jaké jsou funkce médií |
popsat jakou roli hrají reklamy z pohledu dítěte mladšího |
popsat jakou roli hrají reklamy z pohledu dítěte mladšího |
reklamy současnosti |
reklamy současnosti |
definovat problematiku fake news |
definovat problematiku fake news |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat cíl reklamy současnosti |
identifikovat cíl reklamy současnosti |
intrepretovat tempo růstu a generování dat současnosti |
intrepretovat tempo růstu a generování dat současnosti |
aplikovat problematiku fake news z pohledu sociálních sítí |
aplikovat problematiku fake news z pohledu sociálních sítí |
popsat hrozby a trendy využívání sociálních sítí |
popsat hrozby a trendy využívání sociálních sítí |
vymezit pojem mediální gramotnost |
vymezit pojem mediální gramotnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
BÍNA, D. Literární komunikace v multimediální době. České Budějovice, 2009.
-
MIČIENKA, M. - JIRÁK, J. a kol. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007.
-
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. Rozumět médiím: základy mediální výchovy pro učitele. Praha, 2006.
-
NIKLESOVÁ, E. Mediální gramotnost a mediální výchova. České Budějovice, 2010.
-
ŠEĎOVÁ, K. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno, 2007.
|