Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hanková Magdalena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Postupy při výzkumu. - Úloha výzkumného projektu. - Typická témata výzkumu. - Přístup do terénu. - Výzkumné metody - participační pozorování, nestrukturované interview, narativní metoda (životní příběh), obsahová analýza produktů člověka. - Sběr dat - typy záznamů, nahrávání, protokoly. - Normy kvality kvalitativního výzkumu. - Etická stránka kvalitativního výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno |
Nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
způsoby a techniky sběru kvalitativních dat |
způsoby a techniky sběru kvalitativních dat |
metodologické důsledky kvalitativní povahy dat |
metodologické důsledky kvalitativní povahy dat |
otevřené kódování, axiální kódování, selektivní kódování |
otevřené kódování, axiální kódování, selektivní kódování |
postupy narativní analýzy a interpretativní fenomenologické analýzy |
postupy narativní analýzy a interpretativní fenomenologické analýzy |
reportování výsledků analýzy dat v kvalitativním výzkumu |
reportování výsledků analýzy dat v kvalitativním výzkumu |
Odborné dovednosti |
---|
zhodnotit kriticky postup analýzy kvalitativních dat prezentovaný v odborném textu |
zhodnotit kriticky postup analýzy kvalitativních dat prezentovaný v odborném textu |
vytvořit a obhájit design sběru kvalitativních dat |
vytvořit a obhájit design sběru kvalitativních dat |
vyjmenovat pět možných přístupů k analýze kvalitativních dat |
vyjmenovat pět možných přístupů k analýze kvalitativních dat |
provést analýzu kvalitativních dat postupy obsahové analýzy |
provést analýzu kvalitativních dat postupy obsahové analýzy |
zformulovat zprávu o realizované kvalitativní badatelské aktivitě |
zformulovat zprávu o realizované kvalitativní badatelské aktivitě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. Bratislava : Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2007.
-
HENDL, J. Kvalitatívní výzkum. Praha : Portál, 2005.
-
PLICHTOVÁ, J. Metódy sociálnej psychológie zblízka. Bratislava : Média, 2002.
-
SILVERMAN, D. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava : Ikar, 2005.
-
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Bozkovice : Nakladatelství Albert, 1999.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007.
|