Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Cíle výuky informatiky na 1. stupni základní školy. - Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu. - Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu. - Interakce prostřednictvím digitálních technologií. - Bezpečnost a ochrana zařízení, obsahu osobních údajů a soukromí v digitálním prostředí. - Kreativní použití digitálních technologií. - Technologické kompetence dítěte mladšího školního věku. - Hardware a software ve výuce informatiky na 1. stupni základní školy. - Algoritmizace a programování ve výuce informatiky na 1. stupni základní školy. - Počítačová grafika ve výuce informatiky na 1. stupni základní školy. - Základy robotiky ve výuce informatiky na 1. stupni základní školy. - Dostupné edukační prostředí, prostředky a didaktické hry pro žáky na 1. stupni základní školy. - Práce učitele s elektronickou učebnicí. - Tvorba elektronických výukových materiálů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Analýza prezentace
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student dokáže aplikovat poznatky z oblasti rozvoje digitálních kompetencí žáků 1. stupně v praxi. |
Student dokáže aplikovat poznatky z oblasti rozvoje digitálních kompetencí žáků 1. stupně v praxi. |
Výsledky učení |
---|
popsat co je to IKT ve vzdělavani |
popsat co je to IKT ve vzdělavani |
identifikovat algoritmus |
identifikovat algoritmus |
charakterizovat interakci mezi studenty pomocí IKT |
charakterizovat interakci mezi studenty pomocí IKT |
popsat charakteristické vlastnosti online vzdělávání |
popsat charakteristické vlastnosti online vzdělávání |
popsat základní pojmy robotiky a robotizace |
popsat základní pojmy robotiky a robotizace |
define the differences between hardware and software |
define the differences between hardware and software |
Odborné dovednosti |
---|
definovat rozdíly mezi hardwarem a softwarem |
definovat rozdíly mezi hardwarem a softwarem |
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
vytvořit algoritmus |
vytvořit algoritmus |
obsluhovat základní funkcionality vzdělávacího prostředí |
obsluhovat základní funkcionality vzdělávacího prostředí |
vytvořit elektronický vzdělávací materiál |
vytvořit elektronický vzdělávací materiál |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Cvičení na počítači |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Černý, M. Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou. Brno: MU, 2019.
-
ČŠI. Metodika pro hodnocení rozvoje informační gramotnosti. 2015.
-
Dočekal, D., Müller, J., Harris, A., & Heger, L. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Mladá fronta, 2019.
-
Dosedla, M. et al. Digitální technologie v primárním vzdělávání. 2013.
-
Hradil, R. Zdravé dětství ve světě digitálních médií: informace a inspirace pro rodiče a všechny, kdo pracují s dětmi a mládeží. Franesa, 2020.
-
Krpejšová, M., & Betáková, L. Don't worry, use ICT aneb začínáme s ICT ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ. Praha: Wolters Kluwer, 2021.
-
Lessner, D. Analýza významu pojmu ?computational thinking. Journal of Technology and Information Education, 6(1), 71?88, 2014.
-
Spitzer, M. Digitální demence. Praha: Host, 2014.
-
Stoffová, V., & Havelka, M. Didaktika informačních technologií. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019.
-
Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez, S., Van den Brande, G. DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model. Luxembourg Publication Office of the European Union, 2016.
|