Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmu škola v přírodě. - Cíle a obsah školy v přírodě. - Formy práce s dětmi na akci tohoto typu. - Metodika přípravy školy v přírodě. - Zakotvení školy v přírodě v zákonech ČR. - Hygienické požadavky. - Další související normy, vyhlášky, další dokumenty. - Skupinové vypracování projektu školy v přírodě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Zážitková (sebezkušenostní)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
definovat základní pojem škola v přírodě, |
definovat základní pojem škola v přírodě, |
rozvinuté elementární dovednosti ve vyhledávání aktivit podporujících cíle a obsah školy v přírodě, |
rozvinuté elementární dovednosti ve vyhledávání aktivit podporujících cíle a obsah školy v přírodě, |
analyzovat kreativně kooperační aktivity, |
analyzovat kreativně kooperační aktivity, |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty, |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty, |
popsat metodiku přípravy školy v přírodě, |
popsat metodiku přípravy školy v přírodě, |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině, |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině, |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
BUBELÍNIOVÁ, M. a kol. Premeny školy v prírode. Bratislava : Iuventa, 1999.
-
BUBELÍNIOVÁ, M., HIRSCHNEROVÁ, Z., WIEGEROVÁ, A. Premeny školy v prírode 2. Bratislava : Iuventa, 2001.
-
FÜLÖPOVÁ, E., ZELINOVÁ, M. Hry v materskej škole. Bratislava : SPN, 2003.
-
ZOUHAROVÁ, K. Škola v přírodě hrou. Praha : Grada, 2012.
|