Předmět: Příprava školy v přírodě

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Příprava školy v přírodě
Kód předmětu USP/S7PSP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vymezení pojmu škola v přírodě. - Cíle a obsah školy v přírodě. - Formy práce s dětmi na akci tohoto typu. - Metodika přípravy školy v přírodě. - Zakotvení školy v přírodě v zákonech ČR. - Hygienické požadavky. - Další související normy, vyhlášky, další dokumenty. - Skupinové vypracování projektu školy v přírodě.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Zážitková (sebezkušenostní)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nespecifikováno.
Nespecifikováno.
Výsledky učení
definovat základní pojem škola v přírodě,
definovat základní pojem škola v přírodě,
rozvinuté elementární dovednosti ve vyhledávání aktivit podporujících cíle a obsah školy v přírodě,
rozvinuté elementární dovednosti ve vyhledávání aktivit podporujících cíle a obsah školy v přírodě,
analyzovat kreativně kooperační aktivity,
analyzovat kreativně kooperační aktivity,
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty,
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty,
popsat metodiku přípravy školy v přírodě,
popsat metodiku přípravy školy v přírodě,
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině,
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině,
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • BUBELÍNIOVÁ, M. a kol. Premeny školy v prírode. Bratislava : Iuventa, 1999.
  • BUBELÍNIOVÁ, M., HIRSCHNEROVÁ, Z., WIEGEROVÁ, A. Premeny školy v prírode 2. Bratislava : Iuventa, 2001.
  • FÜLÖPOVÁ, E., ZELINOVÁ, M. Hry v materskej škole. Bratislava : SPN, 2003.
  • ZOUHAROVÁ, K. Škola v přírodě hrou. Praha : Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr