Předmět: Primární pedagogika 7

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika 7
Kód předmětu USP/S7PP7
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Konzultace vlastních záměrů pedagogické volby. - Volba tématu pedagogického projektu. - Cíl pedagogického projektu. - Tvorba pedagogického projektu. - Zpracování pedagogického problému, zvoleného na základě studia teorie. - Konzultace záměrů v rámci didaktiky vybraného předmětu. - Vybrané okruhy Institucionálního standardu otázek ke státní závěrečné zkoušce z pedagogiky a psychologie. - Proces tvorby projektu (pojmová mapa řešení, seznam literatury, diagnostické metody, metody akčního výzkumu). - Volba školy pro realizaci pedagogického projektu. - Obsahová syntéza v didaktických znalostech obsahu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Exkurze - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nespecifikováno.
Nespecifikováno.
Výsledky učení
charakterizovat podstatu pedagogického projektu
charakterizovat podstatu pedagogického projektu
stanovit cíl pedagogického projektu
stanovit cíl pedagogického projektu
popsat fáze pedagogického projektu
popsat fáze pedagogického projektu
diskutovat historické souvislosti vzniku pedagogického projektu
diskutovat historické souvislosti vzniku pedagogického projektu
objasnit slabé a silné stránky pedagogického projektu při jeho realizaci v praxi
objasnit slabé a silné stránky pedagogického projektu při jeho realizaci v praxi
Odborné dovednosti
připravit pedagogický projekt
připravit pedagogický projekt
zrealizovat pedagogický projekt
zrealizovat pedagogický projekt
provést reflexi pedagogického projektu
provést reflexi pedagogického projektu
navrhnout vhodné téma pedagogického projektu
navrhnout vhodné téma pedagogického projektu
diskutovat úskalí realizace vlastního pedagogického projektu
diskutovat úskalí realizace vlastního pedagogického projektu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
  • PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. A KOL. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr