Vyučující
|
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Konzultace vlastních záměrů pedagogické volby. - Volba tématu pedagogického projektu. - Cíl pedagogického projektu. - Tvorba pedagogického projektu. - Zpracování pedagogického problému, zvoleného na základě studia teorie. - Konzultace záměrů v rámci didaktiky vybraného předmětu. - Vybrané okruhy Institucionálního standardu otázek ke státní závěrečné zkoušce z pedagogiky a psychologie. - Proces tvorby projektu (pojmová mapa řešení, seznam literatury, diagnostické metody, metody akčního výzkumu). - Volba školy pro realizaci pedagogického projektu. - Obsahová syntéza v didaktických znalostech obsahu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat podstatu pedagogického projektu |
charakterizovat podstatu pedagogického projektu |
stanovit cíl pedagogického projektu |
stanovit cíl pedagogického projektu |
popsat fáze pedagogického projektu |
popsat fáze pedagogického projektu |
diskutovat historické souvislosti vzniku pedagogického projektu |
diskutovat historické souvislosti vzniku pedagogického projektu |
objasnit slabé a silné stránky pedagogického projektu při jeho realizaci v praxi |
objasnit slabé a silné stránky pedagogického projektu při jeho realizaci v praxi |
Odborné dovednosti |
---|
připravit pedagogický projekt |
připravit pedagogický projekt |
zrealizovat pedagogický projekt |
zrealizovat pedagogický projekt |
provést reflexi pedagogického projektu |
provést reflexi pedagogického projektu |
navrhnout vhodné téma pedagogického projektu |
navrhnout vhodné téma pedagogického projektu |
diskutovat úskalí realizace vlastního pedagogického projektu |
diskutovat úskalí realizace vlastního pedagogického projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
-
PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. A KOL. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
|