Vyučující
|
-
Munk Michal, prof. RNDr. PhD.
-
Obonya Juraj, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Význam a role počítačů v současnosti. - Rozdíly mezi počítačem a mikropočítačem. - Základy robotiky. - Mikrokontroléry. - Využití mikropočítačů ve vzdělávání. - Vstupně-výstupní zařízení a jejich využití. - Základy tvorby vlastních řídících bloků pomocí online nástrojů. - Nástroj BCC micro:bit. - Nástroj LEGO mindstorms. - Praktická cvičení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní rozdíly počítače a mikropočítače |
základní rozdíly počítače a mikropočítače |
robotika ve vzdělávání |
robotika ve vzdělávání |
vytvoření a zpracování instrukcí pro mikropočítače a mikrokontroléry ve vzdělávání |
vytvoření a zpracování instrukcí pro mikropočítače a mikrokontroléry ve vzdělávání |
instrukce a zpracování instrukcí v robotice |
instrukce a zpracování instrukcí v robotice |
základy programování robotických hraček |
základy programování robotických hraček |
Odborné dovednosti |
---|
definovat pojem robotika ve vzdělávání |
definovat pojem robotika ve vzdělávání |
vysvětlit rozdíly mezi počítačem a mikropočítačem |
vysvětlit rozdíly mezi počítačem a mikropočítačem |
vysvětlit základní instrukce pro počítače a mikropočítače |
vysvětlit základní instrukce pro počítače a mikropočítače |
vytvořit základní instrukce pro robotické hračky ve vzdělávání |
vytvořit základní instrukce pro robotické hračky ve vzdělávání |
vyhodnotit správnost zapsaných instrukcí |
vyhodnotit správnost zapsaných instrukcí |
Doporučená literatura
|
-
Fojtik, R. The Ozobot and education of programming. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(5). 2017.
-
Körber, N., Bailey, L., Greifenstein, L., Fraser, G., Sabitzer, B., & Rottenhofer, M. An Experience of Introducing Primary School Children to Programming using Ozobots (Practical Report). ACM International Conference Proceeding Series. 2021.
-
Rodrigues, M. R., & Felicio, P. The use of ground robots in primary education: Students? perspectives. 2019 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2019. 2019.
-
Videnovik, M., Zdravevski, E., Lameski, P., & Trajkovik, V. The BBC Micro:bit in the international classroom: Learning experiences and first impressions. 2018 17th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training, ITHET 2018. 2018.
|