Předmět: Práce s počítačem ve vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Práce s počítačem ve vzdělávání
Kód předmětu USP/S6ZP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Munk Michal, prof. RNDr. PhD.
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Význam a role počítačů v současnosti. - Rozdíly mezi počítačem a mikropočítačem. - Základy robotiky. - Mikrokontroléry. - Využití mikropočítačů ve vzdělávání. - Vstupně-výstupní zařízení a jejich využití. - Základy tvorby vlastních řídících bloků pomocí online nástrojů. - Nástroj BCC micro:bit. - Nástroj LEGO mindstorms. - Praktická cvičení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
základní rozdíly počítače a mikropočítače
základní rozdíly počítače a mikropočítače
robotika ve vzdělávání
robotika ve vzdělávání
vytvoření a zpracování instrukcí pro mikropočítače a mikrokontroléry ve vzdělávání
vytvoření a zpracování instrukcí pro mikropočítače a mikrokontroléry ve vzdělávání
instrukce a zpracování instrukcí v robotice
instrukce a zpracování instrukcí v robotice
základy programování robotických hraček
základy programování robotických hraček
Odborné dovednosti
definovat pojem robotika ve vzdělávání
definovat pojem robotika ve vzdělávání
vysvětlit rozdíly mezi počítačem a mikropočítačem
vysvětlit rozdíly mezi počítačem a mikropočítačem
vysvětlit základní instrukce pro počítače a mikropočítače
vysvětlit základní instrukce pro počítače a mikropočítače
vytvořit základní instrukce pro robotické hračky ve vzdělávání
vytvořit základní instrukce pro robotické hračky ve vzdělávání
vyhodnotit správnost zapsaných instrukcí
vyhodnotit správnost zapsaných instrukcí
Doporučená literatura
  • Fojtik, R. The Ozobot and education of programming. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(5). 2017.
  • Körber, N., Bailey, L., Greifenstein, L., Fraser, G., Sabitzer, B., & Rottenhofer, M. An Experience of Introducing Primary School Children to Programming using Ozobots (Practical Report). ACM International Conference Proceeding Series. 2021.
  • Rodrigues, M. R., & Felicio, P. The use of ground robots in primary education: Students? perspectives. 2019 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2019. 2019.
  • Videnovik, M., Zdravevski, E., Lameski, P., & Trajkovik, V. The BBC Micro:bit in the international classroom: Learning experiences and first impressions. 2018 17th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training, ITHET 2018. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr