Vyučující
|
-
Pavelková Marie, Mgr. Ph.D.
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Problematika neformálního vzdělávání v České republice. - Školní družina jako školské zařízení poskytující zájmové vzdělávání. - Legislativní rámec školní družiny. - Vzdělávací program školní družiny. - Výchova, vzdělávání a zájmové činnosti žáků v době mimo vyučování. - Činnosti realizované ve školní družině. - Evaluace činnosti školní družiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
inovační strategie a zásady práce v školní družině |
inovační strategie a zásady práce v školní družině |
metodika a učivo předmětu práce ve školní družině |
metodika a učivo předmětu práce ve školní družině |
bezpečné hraní, bezpečné prostředí a hygiena |
bezpečné hraní, bezpečné prostředí a hygiena |
analyzovat učivo předmětu práce ve školní družině |
analyzovat učivo předmětu práce ve školní družině |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
Odborné dovednosti |
---|
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci školní družiny |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci školní družiny |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci školní družiny |
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci školní družiny |
vyhledat zásadní dokumenty a předpisy týkající se školní družiny |
vyhledat zásadní dokumenty a předpisy týkající se školní družiny |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
BALKOVÁ, K. Náměty pro školní družinu: konkrétní činnosti v 10 tematických projektech. Praha, 2006.
-
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. a kol. Školní družina.
-
Holeyšovská, Anna. Rok ve školní družině. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-341-3.
-
Holeyšovská, Anna. Zájmová činnost ve školní družině. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-586-8.
|