Vyučující
|
-
Pavelková Marie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Metody a formy práce založené na žákovské spolupráci. - Prezentace vlastních postupů a výrobků. - Zpracování informací a uplatnění znalostí i dovedností z ostatních předmětů. - Projektové dny, týdny (exkurze). - Enviromentální výchova v pracovních činnostech. - Mediální výchova. - Vlastnosti materiálu (přírodniny, modelovací hmota, papír a karton, textil, drát, fólie aj.). - Pracovní pomůcky a nástroje - funkce a využití. - Jednoduché pracovní operace a postupy, organizace práce. - Lidové zvyky, tradice, řemesla. - Pěstitelské pokusy a pozorování. - Stolování, sestavení jídelníčku. - Základy šití (stehy), textilní materiály. - Zásady hygieny a bezpečnosti práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat formy práce založené na žákovské spolupráci charakterizovat postupy užívané v pracovních činnostech definovat metody užívané pro propojení ostatních předmětů v pracovních činnostech popsat techniky užívané pro propojení praktických činností s vyučovacími předměty |
popsat formy práce založené na žákovské spolupráci charakterizovat postupy užívané v pracovních činnostech definovat metody užívané pro propojení ostatních předmětů v pracovních činnostech popsat techniky užívané pro propojení praktických činností s vyučovacími předměty |
Odborné dovednosti |
---|
představit projekt pro primární vzdělávání v pracovních činnostech vytvořit program s využitím enviromentální problematiky užít pracovní postupy při plánování edukačních aktivit naplánovat exkurzi školní třídy provést evaluaci zásad hygieny a bezpečnosti práce v projektu pracovních činností |
představit projekt pro primární vzdělávání v pracovních činnostech vytvořit program s využitím enviromentální problematiky užít pracovní postupy při plánování edukačních aktivit naplánovat exkurzi školní třídy provést evaluaci zásad hygieny a bezpečnosti práce v projektu pracovních činností |
Doporučená literatura
|
-
Bean, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha: Portál, 1995.
-
Honzíková, J. Lidové tradice v pracovní výchově. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005.
-
Honzíková, J. Nonverbální tvořivost v technické výchově. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008.
-
Honzíková, J. Pracovní výchova s didaktikou. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015.
-
Nádvorníková, H. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí: dítě a jeho psychika-poznávací schopnosti a funkce. Praha: Raabe, 2014.
|