Předmět: Podpora zdraví a výchova ke zdraví v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Podpora zdraví a výchova ke zdraví v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/S6PZV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Teoretická a aplikační analýza trojdimenzionálního pohledu na zdraví (zdraví sociální, psychické, fyzické). - Analýza postavení výchovy ke zdraví v interdisciplinárních souvislostech. - Komparace výchovy ke zdraví v zahraničním kontextu. - Atypické postavení výchovných oblastí kurikula. - Mimoškolská zařízení jejich funkce. - Zdravotní výchova. - Protidrogová výchova. - Sexuální výchova. - Environmentální výchova. - Projekt Zdravá škola.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat koncept podpory zdraví, prevence a trvale udržitelného způsobu života
charakterizovat koncept podpory zdraví, prevence a trvale udržitelného způsobu života
analyzovat atributy kvality života a faktory, které ho ovlivňují
analyzovat atributy kvality života a faktory, které ho ovlivňují
komplexně vysvětlit zdraví podporujícími vzorci chování
komplexně vysvětlit zdraví podporujícími vzorci chování
popsat způsoby podpory zdraví a prevencí nemocí
popsat způsoby podpory zdraví a prevencí nemocí
charakterizovat bariéry zdravého životního stylu
charakterizovat bariéry zdravého životního stylu
Odborné dovednosti
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží
podporovat zdraví podporující postoje
podporovat zdraví podporující postoje
Dolu Nahoru Upravit Smazat vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém
Dolu Nahoru Upravit Smazat vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Exkurze
Exkurze
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Green, L. Health promotion planning. Mayfield: Mountain View, 1991.
  • Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998.
  • Holčík, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009.
  • Kaplan, M. Zdravie a správanie človeka. Bratislava: SPN, 1996.
  • Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.
  • Liba, J. Výchova ku zdraviu. Prešov: MC, 2002.
  • Řehulka, E., Řehulková, O. Učitelé a zdraví. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2002.
  • Wiegerová, A. Na ceste za zdravím. Bratislava: Juventa, 2000.
  • Wiegerová, A. Učiteľ-škola-zdravie. Bratislava: Regent, 2005.
  • Woynarowska, B. Edukacja zdrowotna. Warszawa: PWN, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr