Vyučující
|
-
Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Teoretická a aplikační analýza trojdimenzionálního pohledu na zdraví (zdraví sociální, psychické, fyzické). - Analýza postavení výchovy ke zdraví v interdisciplinárních souvislostech. - Komparace výchovy ke zdraví v zahraničním kontextu. - Atypické postavení výchovných oblastí kurikula. - Mimoškolská zařízení jejich funkce. - Zdravotní výchova. - Protidrogová výchova. - Sexuální výchova. - Environmentální výchova. - Projekt Zdravá škola.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat koncept podpory zdraví, prevence a trvale udržitelného způsobu života |
charakterizovat koncept podpory zdraví, prevence a trvale udržitelného způsobu života |
analyzovat atributy kvality života a faktory, které ho ovlivňují |
analyzovat atributy kvality života a faktory, které ho ovlivňují |
komplexně vysvětlit zdraví podporujícími vzorci chování |
komplexně vysvětlit zdraví podporujícími vzorci chování |
popsat způsoby podpory zdraví a prevencí nemocí |
popsat způsoby podpory zdraví a prevencí nemocí |
charakterizovat bariéry zdravého životního stylu |
charakterizovat bariéry zdravého životního stylu |
Odborné dovednosti |
---|
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví |
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví |
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží |
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží |
podporovat zdraví podporující postoje |
podporovat zdraví podporující postoje |
Dolu Nahoru Upravit Smazat vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém |
Dolu Nahoru Upravit Smazat vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém |
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit |
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Exkurze |
Exkurze |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Green, L. Health promotion planning. Mayfield: Mountain View, 1991.
-
Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998.
-
Holčík, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009.
-
Kaplan, M. Zdravie a správanie človeka. Bratislava: SPN, 1996.
-
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.
-
Liba, J. Výchova ku zdraviu. Prešov: MC, 2002.
-
Řehulka, E., Řehulková, O. Učitelé a zdraví. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2002.
-
Wiegerová, A. Na ceste za zdravím. Bratislava: Juventa, 2000.
-
Wiegerová, A. Učiteľ-škola-zdravie. Bratislava: Regent, 2005.
-
Woynarowska, B. Edukacja zdrowotna. Warszawa: PWN, 2008.
|