Předmět: Primární pedagogika 6

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika 6
Kód předmětu USP/S6PP6
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lukášová Hana, prof. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
- Axiologicko-motivační, hodnotová složka. - Učitelská integrita a identita. - Rozvoj učitelské autonomie. - Kognitivně motivační složka. - Emocionálně motivační složka učitelského prožívání. - Učitelské rozhodování decimě motivační. - Sociálně motivační složka. - Otázky učitelské biosomatické kondice v profesi. - Otázky učitelské svobody i odpovědnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student dokáže zaznamenat kvality sebepojetí učitele na příkladě jednoho z vybraných učitelů z praxe. Student reflektuje jeho životní příběh a dokáže provést rozbor s hloubkovým rozhovorem a doplnit analýzu jeho profesního portfolia.
Student dokáže zaznamenat kvality sebepojetí učitele na příkladě jednoho z vybraných učitelů z praxe. Student reflektuje jeho životní příběh a dokáže provést rozbor s hloubkovým rozhovorem a doplnit analýzu jeho profesního portfolia.
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Analýza textu
Analýza textu
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza prezentace studenta
Ústní zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Známkou
Známkou
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Lukášová, H. Já jsem tvoje učitelka, tvůj učitel. Zlín: FHS UTB, 2015.
  • Lukášová-Kantorková, H. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů. Ostrava: PdF OU, 2003.
  • Spilková, V. Evropské přístupy k pojetí kvality učitele - optikou formálních dokumentů. Pedagogika, 3-4, 2010.
  • Spilková, V., Hejlová, H. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Praha: UK, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr