Vyučující
|
-
Lukášová Hana, prof. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
- Axiologicko-motivační, hodnotová složka. - Učitelská integrita a identita. - Rozvoj učitelské autonomie. - Kognitivně motivační složka. - Emocionálně motivační složka učitelského prožívání. - Učitelské rozhodování decimě motivační. - Sociálně motivační složka. - Otázky učitelské biosomatické kondice v profesi. - Otázky učitelské svobody i odpovědnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže zaznamenat kvality sebepojetí učitele na příkladě jednoho z vybraných učitelů z praxe. Student reflektuje jeho životní příběh a dokáže provést rozbor s hloubkovým rozhovorem a doplnit analýzu jeho profesního portfolia. |
Student dokáže zaznamenat kvality sebepojetí učitele na příkladě jednoho z vybraných učitelů z praxe. Student reflektuje jeho životní příběh a dokáže provést rozbor s hloubkovým rozhovorem a doplnit analýzu jeho profesního portfolia. |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza prezentace studenta |
Ústní zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Známkou |
Známkou |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Lukášová, H. Já jsem tvoje učitelka, tvůj učitel. Zlín: FHS UTB, 2015.
-
Lukášová-Kantorková, H. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů. Ostrava: PdF OU, 2003.
-
Spilková, V. Evropské přístupy k pojetí kvality učitele - optikou formálních dokumentů. Pedagogika, 3-4, 2010.
-
Spilková, V., Hejlová, H. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Praha: UK, 2010.
|