Vyučující
|
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
-
Matušů Renáta, Mgr. lic. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Estetika, geometrické formy. - Kompozice. - Výrazové prvky pro tvarování výrobků, tvořivost. - Modelování a prostorová tvorba ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. - Základní problémy prostorové tvorby. - Konstruování prostorových kompozic. - Možnosti prostorové tvorby (objekt, akce, užitá tvorba aj.). - Tradiční výtvarné materiály (dřevo, papír, hlína, textil). - Netradiční výtvarné materiály (sklo, dráty).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Individuální práce studentů
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže využít aktivity z oblasti modelování a prostorové tvorby na prvním stupni ZŠ. Student je schopný realizovat práce z nejrůznějších materiálů, rozvíjet estetické cítění, fantazii a tvořivost a aplikovat je v rámci mezipředmětových vazeb. |
Student dokáže využít aktivity z oblasti modelování a prostorové tvorby na prvním stupni ZŠ. Student je schopný realizovat práce z nejrůznějších materiálů, rozvíjet estetické cítění, fantazii a tvořivost a aplikovat je v rámci mezipředmětových vazeb. |
Vyučovací metody |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Cikánová, K. Objevujte s námi textil. Praha: Aventinum, 1996.
-
Mrázik, M. Výtvarná tvorba - prostorová tvorba. Ústí nad Labem: UJEP, 2008.
-
Roeselová, V. Prostorová tvorba ve výtvarné výchově pro základní školu 1.. Praha: UK, 2006.
-
Roeselová, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996.
-
Vondrová, P. Tvoříme z přírodních materiálů land-art pro děti.. Brno: Computer Press, 2006.
|