Vyučující
|
-
Majerčíková Jana, doc. PaedDr. PhD.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení speciální pedagogiky, terminologie oboru. - Speciálně pedagogická diagnostika, spec. pg. metody, komplexní rehabilitační péče. - Socializace lidí s postižením. Rodina s postiženým členem. - Pedagogika osob s narušenou komunikační schopností. - Surdopedie. Oftalmopedie. - Psychopedie. Somatopedie. - Etopedie. - Problematika osob s vícečetným postižením. - Problematika dětí s dílčími deficity. - Výchova, vzdělávání a pracovní uplatnění zdravotně postižených.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 62 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student se naučí s porozuměním používat odbornou terminologii. Student získá přehled o jednotlivých speciálně pedagogických disciplínách. |
Student se naučí s porozuměním používat odbornou terminologii. Student získá přehled o jednotlivých speciálně pedagogických disciplínách. |
Vyučovací metody |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Lechta. V. a kol. Základy inkluzivní pedagogiky.. Praha: Portál, 2010.
-
Michalík, J. Škola pro všechny, aneb Integrace je když. Vsetín: ZŠ Integra, 2002.
-
Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 1999.
-
Müller, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2004.
-
Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010.
-
Růžičková, V. Integrace zrakově a kombinovaně postižených žáků. Olomouc: UP, 2007.
-
Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007.
-
Vágnerová, M. Patopsychologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.
-
Vágnerová, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005.
-
Vítková, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004.
|