Předmět: Základy inkluzivní pedagogiky

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Základy inkluzivní pedagogiky
Kód předmětu USP/S5ZIP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vojtěšková Gabriela, Mgr. et Mgr.
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Teoretická východiska inkluzivního vzdělávání. - Legislativní ukotvení inkluzivního vzdělávání. - Dimenze a ukazatele inkluzivní školy. - Změna v tradičním chápání funkcí školy a třídy. - Sociální heterogenita jako charakteristika inkluzivní školy. - Vzdělávací potřeby žáků na 1. stupni základní školy v inkluzivním pojetí. - Diferenciace, inkluze a integrace ve vzdělávání žáků 1. stupně základní školy. - Hodnocení žáků v inkluzivním pojetí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 42 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student porozumí pravidlům a podmínkám inkluzivní školy a třídy a dokáže je aplikovat v praxi učitele primární školy.
Student porozumí pravidlům a podmínkám inkluzivní školy a třídy a dokáže je aplikovat v praxi učitele primární školy.
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Hájková, V. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010.
  • Chvál, M. a kol. Školy na cestě ke kvalitě. Praha: NÚV, 2012.
  • Kalhous, Z., Obst., O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
  • Kasíková, H., Straková, J. Diverzita a diferenciace v základní vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011.
  • Kratochvílová, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
  • Lechta. V. a kol. Základy inkluzivní pedagogiky. Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010.
  • Machů, E. Nadaný žák. Brno: Paido, 2010.
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr