Vyučující
|
-
Vojtěšková Gabriela, Mgr. et Mgr.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Teoretická východiska inkluzivního vzdělávání. - Legislativní ukotvení inkluzivního vzdělávání. - Dimenze a ukazatele inkluzivní školy. - Změna v tradičním chápání funkcí školy a třídy. - Sociální heterogenita jako charakteristika inkluzivní školy. - Vzdělávací potřeby žáků na 1. stupni základní školy v inkluzivním pojetí. - Diferenciace, inkluze a integrace ve vzdělávání žáků 1. stupně základní školy. - Hodnocení žáků v inkluzivním pojetí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student porozumí pravidlům a podmínkám inkluzivní školy a třídy a dokáže je aplikovat v praxi učitele primární školy. |
Student porozumí pravidlům a podmínkám inkluzivní školy a třídy a dokáže je aplikovat v praxi učitele primární školy. |
Vyučovací metody |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Hájková, V. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010.
-
Chvál, M. a kol. Školy na cestě ke kvalitě. Praha: NÚV, 2012.
-
Kalhous, Z., Obst., O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
-
Kasíková, H., Straková, J. Diverzita a diferenciace v základní vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011.
-
Kratochvílová, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
-
Lechta. V. a kol. Základy inkluzivní pedagogiky. Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010.
-
Machů, E. Nadaný žák. Brno: Paido, 2010.
-
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.
|