Předmět: Primární pedagogika s praxí 5

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika s praxí 5
Kód předmětu USP/S5PX5
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
  • Majerčíková Jana, doc. PaedDr. PhD.
  • Lukášová Hana, prof. PhDr. CSc.
  • Matušů Renáta, Mgr. lic. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vzdělávací přístupy a systémy primárního vzdělávání ve světě. - Historický kontext vzdělávacích přístupů primárního vzdělávání. - Nové tendence v oblasti vzdělávání dětí. - Reformní trendy ve školství a v alternativním pedagogickém myšlení - Základní pilíře vzdělávání formulovaných v materiálech UNESCO a OECD, v Bílé knize apod. - Výchova k porozumění evropské dimenzi ve vzdělávání. - Dětská identita. - Komparativní metody pedagogického výzkumu. - Institucionální standard ke SZZ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
  • Exkurze - 8 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student dokáže na základě volby vybraného reformního nebo alternativního směru v pedagogice vypracovat zajímavou prezentaci, která ostatním přiblíží podstatu v zaměření pedagogiky v návaznosti na její realizaci ve světě a v České republice.
Student dokáže na základě volby vybraného reformního nebo alternativního směru v pedagogice vypracovat zajímavou prezentaci, která ostatním přiblíží podstatu v zaměření pedagogiky v návaznosti na její realizaci ve světě a v České republice.
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Analýza seminární práce
Ústní zkouška
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky. Grada: Publishing, 2008.
  • Lukášová, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2013.
  • Ries, L. Člověk a výchova - k humanizaci školy a edukace. Ostrava: Oftis, 2008.
  • Rogers, C.R. Ako byť sám sebou. Bratislava: Iris, 1995.
  • Rogers, C.R., Freinberg, H.J. Sloboda učiť sa. Modra: Persona, 1998.
  • Rogers, C.R. Způsob bytí. Praha: Portál, 1998.
  • Rýdl, K. Cesta k autonomní škole. Praha: Strom, 1996.
  • Rýdl, K. Peter Petersen a pedagogika Jenského plánu. Praha: ISV, 2001.
  • Rýdl, K. Principy a pojmy pedagogiky M. Montesorri. Praha: Public History, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr