Vyučující
|
-
Melichárek Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Stručný úvod do teorie pohybových her, metodiky, bezpečností při realizaci pohybových aktivit. - Hry pro přípravu organizmu na pohybovou činnost. - Hry pro relaxaci, uvolnění a zklidnění. - Seznamovací hry. - Hry pro rozvoj motorických schopností (kondičních, koordinačních, hybridních). - Hry pro rozvoj vybraných motorických dovedností. - Hry pro rozvoj orientace v prostoru. - Hry s míčem. Soutěživé hry. - Hry pro rozvoj senzomotoriky a dalších vybraných psychických funkcí. - Hry pro rozvoj sociálních kompetencí dětí a vzájemné spolupráce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat základní pojmy pohyb a hra |
definovat základní pojmy pohyb a hra |
popsat inovační strategie přípravy projektů pro pohybové hry |
popsat inovační strategie přípravy projektů pro pohybové hry |
vysvětlit funkci a význam pohybu |
vysvětlit funkci a význam pohybu |
popsat metodiku přípravy pohybových her |
popsat metodiku přípravy pohybových her |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty s přihlédnutím k úrovni psychomotorického rozvoje dětí |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty s přihlédnutím k úrovni psychomotorického rozvoje dětí |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat a aplikovat vhodné pohybové aktivity a formy práce s dětmi |
vybrat a aplikovat vhodné pohybové aktivity a formy práce s dětmi |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
vyhledat informace o významu pohybu z odborných zdrojů |
vyhledat informace o významu pohybu z odborných zdrojů |
identifikovat potenciální zdravotní a bezpečnostní rizika |
identifikovat potenciální zdravotní a bezpečnostní rizika |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
-
Petillon, H. 1000 her pro školy, kroužky a volný čas. Brno: Edika, 2013.
-
Sigmund, E. Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím, 60 pohybových her. Olomouc: Hanex, 2007.
-
Zapletal, M. Velká encyklopedie her 1-4. Praha: Olympia, 1986.
|