Předmět: Pohybové hry

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Pohybové hry
Kód předmětu USP/S5PH
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Melichárek Zdeněk, Mgr. Ph.D.
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Stručný úvod do teorie pohybových her, metodiky, bezpečností při realizaci pohybových aktivit. - Hry pro přípravu organizmu na pohybovou činnost. - Hry pro relaxaci, uvolnění a zklidnění. - Seznamovací hry. - Hry pro rozvoj motorických schopností (kondičních, koordinačních, hybridních). - Hry pro rozvoj vybraných motorických dovedností. - Hry pro rozvoj orientace v prostoru. - Hry s míčem. Soutěživé hry. - Hry pro rozvoj senzomotoriky a dalších vybraných psychických funkcí. - Hry pro rozvoj sociálních kompetencí dětí a vzájemné spolupráce.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
definovat základní pojmy pohyb a hra
definovat základní pojmy pohyb a hra
popsat inovační strategie přípravy projektů pro pohybové hry
popsat inovační strategie přípravy projektů pro pohybové hry
vysvětlit funkci a význam pohybu
vysvětlit funkci a význam pohybu
popsat metodiku přípravy pohybových her
popsat metodiku přípravy pohybových her
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty s přihlédnutím k úrovni psychomotorického rozvoje dětí
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty s přihlédnutím k úrovni psychomotorického rozvoje dětí
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné pohybové aktivity a formy práce s dětmi
vybrat a aplikovat vhodné pohybové aktivity a formy práce s dětmi
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
vyhledat informace o významu pohybu z odborných zdrojů
vyhledat informace o významu pohybu z odborných zdrojů
identifikovat potenciální zdravotní a bezpečnostní rizika
identifikovat potenciální zdravotní a bezpečnostní rizika
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
  • Petillon, H. 1000 her pro školy, kroužky a volný čas. Brno: Edika, 2013.
  • Sigmund, E. Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím, 60 pohybových her. Olomouc: Hanex, 2007.
  • Zapletal, M. Velká encyklopedie her 1-4. Praha: Olympia, 1986.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr