Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Praktická aplikace poznatků z anatomie a fyziologie dýchacího, fonačního a artikulačního ústrojí. - Správné držení těla a hlavy. - Typy, fáze dýchání, regulace dechu. - Základní nácvik hlasové výchovy. - Správné tvoření tónu s využitím dechové opory. - Didaktika hlasové výchovy v primárním vzdělávání. - Metodika hlasové rozcvičky a zvládnutí posouvání rozcvičovacích modelů. - Nácvik frázování, dynamických odstínů, celkového výrazu interpretace. - Písňový repertoár pro žáky 1. stupně základní školy. - Přednes dětských písní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student získá poznatky z teorie hlasové výchovy, elementární návyky v intonačně-rytmické, sluchové a hlasové výchově a poznatky metodiky práce s dětským hlasem. |
Student získá poznatky z teorie hlasové výchovy, elementární návyky v intonačně-rytmické, sluchové a hlasové výchově a poznatky metodiky práce s dětským hlasem. |
Vyučovací metody |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Práce studentů ve dvojicích |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Práce studentů ve dvojicích |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Hodnotící metody |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Coblenzer, H., Muhar, F. Dech a hlas. Návod k dobré mluvě. Praha: DAMU, 2001.
-
Crha, B., Hala, P. Technika klavírního doprovodu lidových písní. Brno: Masarykova univerzita, 2003.
-
Herden, J. Hudební hodinky pro táty a maminky. Praha: Rodiče, 2004.
-
Jenčková, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem, 2005.
-
Pecháček, S. Lidová píseň a sborová tvorba. Praha: Karolinum, 2010.
-
Sedlák, F., Váňová, M. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013.
-
Tichá, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005.
|