Vyučující
|
-
Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
-
Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Dětská interpretace vybraných témat a pojmů, jejich analýza pozorování, dětské naivní teorie. - Pedagogické strategie při práci na 1. stupni ZŠ (organizační formy, metody, prostředky). - Klasické pedagogické strategie versus nové trendy v didaktice a jejich uplatnění v praxi. - Vycházka, vědecké způsoby přírodovědného vzdělávání. - Alternativní modely vzdělávání. - Ukázky alternativních přístupů ve vztahu k poznávání sociálních reálií. - Přírodovědný projekt, projektové vyučování v přírodovědném vzdělávání. - Kooperativní, skupinové a projektové vyučování. - Kooperativní, skupinové a projektové vyučování - zvolené téma z přírodovědného vzdělávání. - Badatelské vyučování a strategie učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student bude mít znalosti z oblasti přírodovědného vzdělávání a dokáže analyzovat klasické a alternativní modely přírodovědného vzdělávání na 1. stupni základní školy. |
Student bude mít znalosti z oblasti přírodovědného vzdělávání a dokáže analyzovat klasické a alternativní modely přírodovědného vzdělávání na 1. stupni základní školy. |
Vyučovací metody |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Horká, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: MSD, 2005.
-
Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999.
-
Spilková, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání. Praha: Portál, 2005.
-
Szimethová, M., Wiegerová, A., Horká, H. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy. Zlín: Academia centrum, 2012.
-
Turek, I. Inovácie v didaktice. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2005.
-
Wiegerová, A. CEsty demokracie vo výchove a vzdělávaní III. Bratislava: Juventa, 2004.
-
Žoldošová, K. Východiska primárného prírodovedného vzdelávania III. Bratislava: VEDA, 2006.
|