Předmět: Dramatická výchova pro učitele v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Dramatická výchova pro učitele v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/S4DVU
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Divadlo a drama. - Drama jako metoda komplexního rozvoje osobnosti, osobnostní výchova. - Úloha a význam jazyka v dramatu. - Charakteristika jednotlivých strategií a technik dramatu. - Praktická cvičení s využitím dramatických technik integrujících, relaxačních a cvičení pro rozvoj různých smyslů. - Interpretace literárních textů a jiných textů kultury pomocí dramatických technik. - Způsoby využití dramatu ve výchovně-vzdělávacím procesu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Sebereflexe
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 7 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student získá poznatky o povaze a genezi dramatu jako metody výchovy a vzdělávání (především při rozvoji sociokulturních kompetencí). Student bude realizovat samostatné aktivity a cvičení, ve kterých prokáže zvládnutí základních technik a metod dramatu.
Student získá poznatky o povaze a genezi dramatu jako metody výchovy a vzdělávání (především při rozvoji sociokulturních kompetencí). Student bude realizovat samostatné aktivity a cvičení, ve kterých prokáže zvládnutí základních technik a metod dramatu.
Vyučovací metody
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Sebereflexe
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • BEDNÁŘOVÁ, J. 12 scénářů: dramatické etudy pro žáky základních škol. Technická univerzita v Liberci, 2014.
  • CISOVSKÁ, H. Dramatická výchova a sociální učení v základním vzdělávání. Ostrava: OSU, 2012.
  • MACHKOVÁ. E. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2011.
  • MACHKOVÁ, E. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.
  • MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu, aneb, Hledání dramatičnosti. Praha: Akademia, 2004.
  • REMSOVÁ, L. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. Brno: MU, 2013.
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008.
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku: NIPOS, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr