Vyučující
|
-
Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Přírodovědné poznávání, přírodovědné vzdělávání - obsah v ČR, funkce, kompetence, dilemata. - Kurikulum, jeho možné chápání a přeměny ve školství, cíle vzdělávání - taxonomie, kompetence dítěte. - Koncepce přírodovědného vzdělávání u nás a v zahraničí. - Obsah přírodovědného primárního vzdělávání (základy botaniky, základy zoologie). - Koncepce předmětu prvouka v kurikulu českého primárního vzdělávání. - Koncepce předmětu přírodověda v kurikulu českého primárního vzdělávání. - Možnosti reflexe v primárním vzdělávání z pohledu vyučování prvouky a přírodovědy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student pozná různé přístupy k řešení přírodovědných tezí ve vztahu ke školnímu prostředí. Student bude schopen analyzovat klasické a alternativní modely vzdělávání na 1. stupni ZŠ s důrazem na přírodovědná témata. |
Student pozná různé přístupy k řešení přírodovědných tezí ve vztahu ke školnímu prostředí. Student bude schopen analyzovat klasické a alternativní modely vzdělávání na 1. stupni ZŠ s důrazem na přírodovědná témata. |
Vyučovací metody |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Horká, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. 1. vyd. Brno : Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
-
SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.
-
SZIMETHOVÁ, M., WIEGEROVÁ, A., HORKÁ, H. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy. Zlín: Academia centrum, 2012.
-
WIEGEROVÁ, A. (Ed.). Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní III. Bratislava: Iuventa, 2004.
-
WIEGEROVÁ, A. (ed.). Fórum o premenách školy v 21. storočí. Bratislava: OZ V4, 2007.
-
ŽOLDOŠOVÁ, K. Východiská primárneho přírodovědného vzdelávania. Bratislava: VEDA, 2006.
|