Předmět: Didaktika anglického jazyka a literatury v primárním vzdělávání 2

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika anglického jazyka a literatury v primárním vzdělávání 2
Kód předmětu USP/S4DA2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pokrivčáková Silvia, prof. PaedDr. PhD.
Obsah předmětu
- Úvodní diagnostika cizojazyčných kompetencí mladších žáků. - Cíle, metody a principy osvojování si a rozšiřování anglické slovní zásoby. - Cíle, metody a principy osvojování si správné anglické výslovnosti. - Cíle, metody a principy osvojování si anglické gramatiky. - Rozvoj různých strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj různých čtenářských strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj pisatelských dovedností v anglickém jazyku.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Exkurze - 4 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student si prohloubí vědomosti a praktické dovednosti nabyté v předmětu Didaktika anglického jazyka 1. Student se seznámí s tradičními i nejnovějšími metodickými postupy v cizojazyčné výuce. Student bude teoreticky a prakticky připraven na řešení konkrétních úloh ve vyučování anglického jazyka a literatury, včetně výuky tří jazykových systémů (slovní zásoba, výslovnost, gramatika) a rozvoje komunikačních dovedností v cizím jazyku (poslech, mluvení, čtení a psaní).
Student si prohloubí vědomosti a praktické dovednosti nabyté v předmětu Didaktika anglického jazyka 1. Student se seznámí s tradičními i nejnovějšími metodickými postupy v cizojazyčné výuce. Student bude teoreticky a prakticky připraven na řešení konkrétních úloh ve vyučování anglického jazyka a literatury, včetně výuky tří jazykových systémů (slovní zásoba, výslovnost, gramatika) a rozvoje komunikačních dovedností v cizím jazyku (poslech, mluvení, čtení a psaní).
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • FOX, S. Young Learners English Starters Teacher?s Notes. Dostupné z: http://www.macmillanenglish.com/uploadedFiles/Course/Y/YL%20Starters%20eTeacher%27s%20Notes.pdf. London: Macmillan Education, 2011.
  • INGRAM, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman, 1969.
  • LOJOVÁ, G., STRAKOVÁ, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
  • POKRIVČÁKOVÁ, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
  • PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
  • SCOTT, W. A. - YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
  • STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr