Vyučující
|
-
Pokrivčáková Silvia, prof. PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní diagnostika cizojazyčných kompetencí mladších žáků. - Cíle, metody a principy osvojování si a rozšiřování anglické slovní zásoby. - Cíle, metody a principy osvojování si správné anglické výslovnosti. - Cíle, metody a principy osvojování si anglické gramatiky. - Rozvoj různých strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj různých čtenářských strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj pisatelských dovedností v anglickém jazyku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student si prohloubí vědomosti a praktické dovednosti nabyté v předmětu Didaktika anglického jazyka 1. Student se seznámí s tradičními i nejnovějšími metodickými postupy v cizojazyčné výuce. Student bude teoreticky a prakticky připraven na řešení konkrétních úloh ve vyučování anglického jazyka a literatury, včetně výuky tří jazykových systémů (slovní zásoba, výslovnost, gramatika) a rozvoje komunikačních dovedností v cizím jazyku (poslech, mluvení, čtení a psaní). |
Student si prohloubí vědomosti a praktické dovednosti nabyté v předmětu Didaktika anglického jazyka 1. Student se seznámí s tradičními i nejnovějšími metodickými postupy v cizojazyčné výuce. Student bude teoreticky a prakticky připraven na řešení konkrétních úloh ve vyučování anglického jazyka a literatury, včetně výuky tří jazykových systémů (slovní zásoba, výslovnost, gramatika) a rozvoje komunikačních dovedností v cizím jazyku (poslech, mluvení, čtení a psaní). |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
FOX, S. Young Learners English Starters Teacher?s Notes. Dostupné z: http://www.macmillanenglish.com/uploadedFiles/Course/Y/YL%20Starters%20eTeacher%27s%20Notes.pdf. London: Macmillan Education, 2011.
-
INGRAM, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman, 1969.
-
LOJOVÁ, G., STRAKOVÁ, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
-
POKRIVČÁKOVÁ, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
-
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
-
SCOTT, W. A. - YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
-
STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010.
|