Vyučující
|
-
Surá Andrea, PhDr.
-
Lukášová Hana, prof. PhDr. CSc.
-
Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
-
Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Základní didaktické jevy: cíle, obsah, metody, formy a prostředky. - Výsledky a kontrola učebních činností žáka. - Práce s chybou žáka. - Způsoby hodnocení a sebehodnocení. - Pedagogická praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Praktické procvičování, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Exkurze
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 41 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student získá způsobilost popisovat pozorované jevy v rámci didaktických teorií. Student je veden k pravidelné zpětné vazbě. |
Student získá způsobilost popisovat pozorované jevy v rámci didaktických teorií. Student je veden k pravidelné zpětné vazbě. |
Vyučovací metody |
---|
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kosce. Praha: Portál, 1999.
-
JANÍK, T. a kol. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšení výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
LUKÁŠOVÁ, H. (Ed.), HELUS, Z., KRATOCHVÍLOVÁ, J., RÝDL, K., SPILKOVÁ, V., ZDRAŽIL, T. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení (Filosofická východiska a pedagogické souvislosti).. Praha: AWŠ, 2012.
-
LUKAVSKÁ, E. Pozor, děti! Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003.
-
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
|