Předmět: Primární pedagogika s praxí 3

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika s praxí 3
Kód předmětu USP/S3PX3
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Surá Andrea, PhDr.
  • Lukášová Hana, prof. PhDr. CSc.
  • Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
  • Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Základní didaktické jevy: cíle, obsah, metody, formy a prostředky. - Výsledky a kontrola učebních činností žáka. - Práce s chybou žáka. - Způsoby hodnocení a sebehodnocení. - Pedagogická praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Praktické procvičování, Sebereflexe
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Exkurze - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 41 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student získá způsobilost popisovat pozorované jevy v rámci didaktických teorií. Student je veden k pravidelné zpětné vazbě.
Student získá způsobilost popisovat pozorované jevy v rámci didaktických teorií. Student je veden k pravidelné zpětné vazbě.
Vyučovací metody
Sebereflexe
Sebereflexe
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kosce. Praha: Portál, 1999.
  • JANÍK, T. a kol. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšení výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
  • KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
  • LUKÁŠOVÁ, H. (Ed.), HELUS, Z., KRATOCHVÍLOVÁ, J., RÝDL, K., SPILKOVÁ, V., ZDRAŽIL, T. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení (Filosofická východiska a pedagogické souvislosti).. Praha: AWŠ, 2012.
  • LUKAVSKÁ, E. Pozor, děti! Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003.
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr