Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Mollové stupnice a akordy: a, e, h, d, g, c, f. - Mollová kadence od výše zmíněných stupnic. - Modulace přes dominantní septakord. - Hlasová cvičení v durových tóninách s použitím tóniky a subdominanty v doprovodu. - Lidové a umělé písně se složitějším doprovodem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 7 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student si osvojí nové principy klavírní improvizace a aplikuje pokročilejší stylizace při doprovodu lidových a umělých písní v rámci praxe učitele 1. stupně základní školy |
Student si osvojí nové principy klavírní improvizace a aplikuje pokročilejší stylizace při doprovodu lidových a umělých písní v rámci praxe učitele 1. stupně základní školy |
Vyučovací metody |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Böhmová Z., Grünfeldová, A., & A. Sarauer. Klavírní škola pro začátečníky. Praha: Bärenreiter, 2002.
-
CRHA, B., HALA, P. Technika klavírního doprovodu lidových písní. Masarykova univerzita v Brně, 2003.
-
Czerny, C. 125 pasážových cvičení: op 261: piano. Praha: Edition Bärenreiter, 2001.
-
ČERNÁ, L. Hra na hudební nástroj I (klavír, flétna). Zlín: UTB, 2018.
-
FIALA, V. Skladatelem a aranžérem snadno a rychle. Praha: Muzikus, 2009.
-
Kol. autorů. Já a písnička 1., 2.. Cheb: G + W, 2011.
-
LIŠKOVÁ, M. Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: klavírní doprovody. Praha: SPN, 2009.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 2011.
-
TICHÝ, V. Harmonicky myslet a slyšet. Praha: AMU, 2011.
|