Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Činnosti hudebně pohybové a poslechové v primárním vzdělávání. - Rytmické, harmonické a tonální cítění žáka. - Elementární hudebně-pohybové prvky, hra na tělo, napodobovací hry, dirigování, Orffův instrumentář. - Postup při osvojování elementárních hudebně vyjadřovacích prostředků v propojení s činnostmi vokálními, instrumentálními, hudebně pohybovými. - Hudební tvořivost a její projevy, rozvoj hudební fantazie, představivosti a hudební paměti. - Hudební hra a její význam pro spontánní a přirozený projev žáka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 17 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student je seznámen se základními hudebními vyjadřovacími prostředky a jejich uplatněním při rozvoji poslechových i praktických hudebních dovedností. Student dokáže využít hudební aktivity v rámci mezipředmětových vazeb v primárním vzdělávání. |
Student je seznámen se základními hudebními vyjadřovacími prostředky a jejich uplatněním při rozvoji poslechových i praktických hudebních dovedností. Student dokáže využít hudební aktivity v rámci mezipředmětových vazeb v primárním vzdělávání. |
Vyučovací metody |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem, 2005.
-
Knopová, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ : (didaktika hudební výchovy). 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3911-6.
-
KULHÁNKOVÁ, E. Taneční hry s písničkami. Praha: Portál, 2013.
-
PAYNE, H. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-213-0.
-
SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, M. Hudební psychologie pro učitele.. Praha: Karolinum, 2013.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., BUREŠOVÁ, V. Písničky a jejich dramatizace: zpěvník pro děti předškolního a školního věku. Praha: Portál, 2000.
-
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005.
|