Vyučující
|
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
-
Pacholík Viktor, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vývoj tělesné výchovy na českých školách, reformy školství a současné pojetí školní tělesné výchovy, kurikulární dokumenty ve vztahu ke školní tělesné výchově. - Základní pojmy z didaktiky TV. - Osobnost žáka s ohledem na psychomotorický vývoj - Role učitele tělesné výchovy. - Cíle, obsah a metody školní tělesné výchovy. - Stavba vyučovací jednotky tělesné výchovy. - Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově. - Organizační formy školní tělesné výchovy. - Bezpečnost při pohybových aktivitách. - Nástin metodiky nácviku vybraných pohybových prvků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Exkurze
- 1 hodina za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 27 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat kurikulární dokumenty ve vztahu ke školní tělesné výchově |
vyjmenovat kurikulární dokumenty ve vztahu ke školní tělesné výchově |
vysvětlit role učitele tělesné výchovy |
vysvětlit role učitele tělesné výchovy |
popsat jednotlivé části vyučovací hodiny tělesné výchovy |
popsat jednotlivé části vyučovací hodiny tělesné výchovy |
popsat metody posuzování efektivnosti vyučovací hodiny tělesné výchovy |
popsat metody posuzování efektivnosti vyučovací hodiny tělesné výchovy |
vyjmenovat a charakterizovat organizační formy a metody tělesné výchovy |
vyjmenovat a charakterizovat organizační formy a metody tělesné výchovy |
Odborné dovednosti |
---|
vhodně volit organizační formy a metody tělesné výuky |
vhodně volit organizační formy a metody tělesné výuky |
správně používat tělocvičné názvosloví |
správně používat tělocvičné názvosloví |
stanovit cíle vyučovací hodiny tělesné výchovy |
stanovit cíle vyučovací hodiny tělesné výchovy |
sestavit vyučovací hodiny tělesné výchovy s daným cílem |
sestavit vyučovací hodiny tělesné výchovy s daným cílem |
sestavit dlouhodobý plán výuky tělesné výchovy |
sestavit dlouhodobý plán výuky tělesné výchovy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Dandová, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-373-7.
-
JABŮRKOVÁ, V., V. VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Olomouc: Hanex, 2005.
-
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků:formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Praha: Grada, 2005.
-
Máček, Miloš. Fyziologie tělesných cvičení. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1604-3.
-
NOVÁČEK, V., MUŽÍK, V., KOPŘIVOVÁ, J. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. Brno, 2001.
-
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.
|