Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Význam a možnosti využití elementárních výtvarných komponentů (bod, linie, barva, tvar apod.). - Výrazové vlastnosti výtvarných prostředků. - Tvořivá realizace kompozice. - Výtvarná komunikace. - Diskuse a tvořivé aktivity zaměřené na myšlení o výtvarném umění. - Aktuální témata v oblasti umění a kultury. - Možnosti výtvarné komunikace v každodenních činnostech dětí mladšího školního věku. - Náměty a témata pro výtvarnou komunikaci vhodnou pro děti mladšího školního věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student bude mít znalosti o specifikách vnímání výtvarného umění. Student bude způsobilý pochopit principy tvorby výtvarných činností tvořivým a zajímavým způsobem a následně je zrealizovat. |
Student bude mít znalosti o specifikách vnímání výtvarného umění. Student bude způsobilý pochopit principy tvorby výtvarných činností tvořivým a zajímavým způsobem a následně je zrealizovat. |
Vyučovací metody |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
LITTLE, SX. izmy. Ako rozumieť umeniu. Bratislava: Slovar, 2003.
-
PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Jan Vašut nakladatelství, 1998.
-
POLASKOVÁ, M. 200 výtvarných činností: náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Praha: Portál, 2008.
-
ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000.
-
ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000.
-
ROESLOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8.
-
STADLEROVÁ, H. a kol. Zkušenost, odbornost, praxe, v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání. Brno: Pdf MU, 2010.
-
ŠTEIGLOVÁ, T. Symposium výtvarná výchova a mody její komunikace. Univerzita Palackého, 2004.
-
ŠUPŠÁKOVÁ, B. Projekty a alternativne formy vo výtvarnej výchove. Bratislava: Gradient, 1999.
-
ŠUPŠÁKOVÁ, B. Vizuálna kultura a umenie v škole. Svätý Jur: DIGIT, 2004.
|