Předmět: Primární pedagogika s praxí 2

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika s praxí 2
Kód předmětu USP/S2PX2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Majerčíková Jana, doc. PaedDr. PhD.
Obsah předmětu
- Vstupní reflexe zkušeností s hodnotami rodinné a školní výchovy. - Otázky rozvoje primární pedagogiky z hlediska učitelské etiky. - Komparace trendů rozvoje pojetí lidských hodnot a ctností. - Identifikace problémů v rozvoji pojetí lidské etiky v současném světě. - Formulace a komparace řešení alternativních postupů v řešení otázek etiky ve výchově dětí. - Komparace v oblasti procesů (cílů, obsahu a strategií postupů) v pojetí etické výchovy. - Otázky specifických požadavků na etickou dimenzi učitele v primárním vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Analýza prezentace, Analýza textu
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Exkurze - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student se bude orientovat v oblasti lidských hodnot a ctností, které se objevují v cílech vzdělávání i v procesech výchovy. Student umí rozlišit různé přístupy k hodnotám v etických systémech různých společností a kultur. Student dokáže klást a odpovídat na otázky vztahující se k pojetí hodnoty lidství z hlediska pravdy, lásky, dobra a krásy v etických přístupech a systémech.
Student se bude orientovat v oblasti lidských hodnot a ctností, které se objevují v cílech vzdělávání i v procesech výchovy. Student umí rozlišit různé přístupy k hodnotám v etických systémech různých společností a kultur. Student dokáže klást a odpovídat na otázky vztahující se k pojetí hodnoty lidství z hlediska pravdy, lásky, dobra a krásy v etických přístupech a systémech.
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Analýza textu
Analýza prezentace
Pozorování
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Ústní zkouška
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.
  • SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.
  • SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H. (eds.). Příprava učitelů pro primární a neprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku ? Vývoj po roce 1989. Praha: PdF UK, 2010.
  • VACEK, P. Hodnoty ve vzdělávání a ve škole. In PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie, s. 834-839.. Praha: Portál, 2009.
  • VACEK, P. Rozvoj morálního vědomí žáků. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-386-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr