Vyučující
|
-
Pacholík Viktor, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Teoretické vymezení oboru, zasazení do systému věd, herní zásady. - Seznamovací hry. - Hry s psychomotorickým padákem. - Hry s novinovými listy. - Hry s jogurtovými kelímky. - Hry s víčky od PET lahví. - Hry s dekami. - Hry s nafukovacími balónky. - Hry na rozvoj senzomotoriky, svalové napětí a uvolnění. - Hry se speciálními psychomotorickými pomůckami. - Jednoduché relaxační a masážní činnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Sebereflexe
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 17 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvování předmětu USP/S1ZP Základy psychologie. |
Absolvování předmětu USP/S1ZP Základy psychologie. |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže vysvětlit úzký vztah psychického a motorického vývoje dítěte a chápe jejich vzájemnou podmíněnost. Student dokáže objasnit pojem psychomotorika ve smyslu systému pohybových aktivit zaměřených na prožitek. Student zná možnosti a podstatu cíleného a řízeného působení pohybových aktivit na psychiku dítěte, vyjmenuje a objasní základní principy realizace psychomotorických aktivit. Student je schopen realizovat psychomotorické aktivity s důrazem na jejich psychologický účinek. |
Student dokáže vysvětlit úzký vztah psychického a motorického vývoje dítěte a chápe jejich vzájemnou podmíněnost. Student dokáže objasnit pojem psychomotorika ve smyslu systému pohybových aktivit zaměřených na prožitek. Student zná možnosti a podstatu cíleného a řízeného působení pohybových aktivit na psychiku dítěte, vyjmenuje a objasní základní principy realizace psychomotorických aktivit. Student je schopen realizovat psychomotorické aktivity s důrazem na jejich psychologický účinek. |
Vyučovací metody |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem: Základy psychomotoriky. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 2006.
-
BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Pf MU, 2004.
-
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorická terapie. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
-
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno: Pf MU, 2003.
-
HURDOVÁ, E. Hrajeme si s padákem: hry s padákem, stuhami a šátky. Praha: Portál, 2009.
|