Předmět: Netradiční výtvarné techniky na 1. stupni ZŠ

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Netradiční výtvarné techniky na 1. stupni ZŠ
Kód předmětu USP/S2NVT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stadlerová Hana, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Tradiční výtvarné techniky. - Netradiční výtvarné techniky. - Využití přírodního materiálu ve výtvarné výchově na prvním stupni ZŠ. - Papír a možnosti jeho tradičního i netradičního zpracování ve výtvarné výchově. - Textil a možnosti jeho tradičního i netradičního zpracování ve výtvarné výchově. - Odpadový materiál ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. - Různorodé techniky: kašírovaní, enkaustika, rámování, malování na plátno (textil), batikování, decoupage aj. - Možnosti využití netradičních výtvarných technik v každodenních činnostech dětí mladšího školního věku.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 17 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student disponuje teoretickými znalostmi o výběru, přípravě, uvádění, realizaci, vyhodnocování a zhodnocení netradičních výtvarných technik a činností na 1. stupni základní školy.
Student disponuje teoretickými znalostmi o výběru, přípravě, uvádění, realizaci, vyhodnocování a zhodnocení netradičních výtvarných technik a činností na 1. stupni základní školy.
Vyučovací metody
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • HODGE, A. Výtvarné techniky pro začátečníky. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999.
  • ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996.
  • SLAVÍKOVÁ, V., HAZUKOVÁ, H., SLAVÍK, J. Výtvarné čarování: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: PF UK, 2001.
  • STADLEROVÁ, H. a kol. Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
  • VONDROVÁ, P. Výtvarné techniky pro děti: hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Praha: Portál, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr