Vyučující
|
-
Stadlerová Hana, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Tradiční výtvarné techniky. - Netradiční výtvarné techniky. - Využití přírodního materiálu ve výtvarné výchově na prvním stupni ZŠ. - Papír a možnosti jeho tradičního i netradičního zpracování ve výtvarné výchově. - Textil a možnosti jeho tradičního i netradičního zpracování ve výtvarné výchově. - Odpadový materiál ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. - Různorodé techniky: kašírovaní, enkaustika, rámování, malování na plátno (textil), batikování, decoupage aj. - Možnosti využití netradičních výtvarných technik v každodenních činnostech dětí mladšího školního věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 17 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student disponuje teoretickými znalostmi o výběru, přípravě, uvádění, realizaci, vyhodnocování a zhodnocení netradičních výtvarných technik a činností na 1. stupni základní školy. |
Student disponuje teoretickými znalostmi o výběru, přípravě, uvádění, realizaci, vyhodnocování a zhodnocení netradičních výtvarných technik a činností na 1. stupni základní školy. |
Vyučovací metody |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
HODGE, A. Výtvarné techniky pro začátečníky. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999.
-
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996.
-
SLAVÍKOVÁ, V., HAZUKOVÁ, H., SLAVÍK, J. Výtvarné čarování: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: PF UK, 2001.
-
STADLEROVÁ, H. a kol. Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
-
VONDROVÁ, P. Výtvarné techniky pro děti: hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Praha: Portál, 2007.
|