Předmět: Didaktika anglického jazyka a literatury v primárním vzdělávání 1

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika anglického jazyka a literatury v primárním vzdělávání 1
Kód předmětu USP/S2DA1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pokrivčáková Silvia, prof. PaedDr. PhD.
Obsah předmětu
- Vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků ve světě, v Evropě a v ČR (historie a současnost). - Cíle, obsah a organizační systém primárního cizojazyčného vzdělávání v ČR. - Výzkum v oblasti primární lingvodidaktiky. - Učitel anglického jazyka a literatury na 1. stupni ZŠ (předpoklady, kritéria, kvalifikační růst). - Pedagogicko-psychologická specifika mladšího žáka anglického jazyka a literatury. - Organizace vyučovacího procesu v hodinách anglického jazyka a literatury. - Stanovení cílů a příprava na vyučování. - Organizace a zařízení prostoru. Učební pomůcky. - Školní prostředí přátelské k anglickému jazyku. - Pedagogická interakce v hodinách anglického jazyka. - Hodnocení žákovských výkonů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Exkurze - 4 hodiny za semestr
  • Příprava na zápočet - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student se bude orientovat v terminologii didaktiky anglického jazyka a seznámí se se základními principy vyučování cizích jazyků u žáků mladšího školního věku. Student bude schopný řešit konkrétní jednoduché lingvodidaktické problémy v rámci vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků.
Student se bude orientovat v terminologii didaktiky anglického jazyka a seznámí se se základními principy vyučování cizích jazyků u žáků mladšího školního věku. Student bude schopný řešit konkrétní jednoduché lingvodidaktické problémy v rámci vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků.
Vyučovací metody
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Zpracování prezentace
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • CEFR. Rada Európy. http://www.coe.int/t/dg4/education/elp/elp-reg/Source/Key_reference/CEFR_EN.pdf. 2001.
  • FOX, S. Young Learners English Starters Teacher?s Notes. London: Macmillan Education, 2011. Dostupné z: http://www.macmillanenglish.com/uploadedFiles/Course/Y/YL%20Starters%20eTeacher%27s%20Notes.pdf.
  • INGRAM, E. Language Development in Children. In: Fraser, H. O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. pp. 21-37. London: Longman, 1969.
  • LOJOVÁ, G., STRAKOVÁ, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
  • POKRIVČÁKOVÁ, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
  • PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
  • SCOTT, W. A. - YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
  • STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr