Vyučující
|
-
Pokrivčáková Silvia, prof. PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků ve světě, v Evropě a v ČR (historie a současnost). - Cíle, obsah a organizační systém primárního cizojazyčného vzdělávání v ČR. - Výzkum v oblasti primární lingvodidaktiky. - Učitel anglického jazyka a literatury na 1. stupni ZŠ (předpoklady, kritéria, kvalifikační růst). - Pedagogicko-psychologická specifika mladšího žáka anglického jazyka a literatury. - Organizace vyučovacího procesu v hodinách anglického jazyka a literatury. - Stanovení cílů a příprava na vyučování. - Organizace a zařízení prostoru. Učební pomůcky. - Školní prostředí přátelské k anglickému jazyku. - Pedagogická interakce v hodinách anglického jazyka. - Hodnocení žákovských výkonů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student se bude orientovat v terminologii didaktiky anglického jazyka a seznámí se se základními principy vyučování cizích jazyků u žáků mladšího školního věku. Student bude schopný řešit konkrétní jednoduché lingvodidaktické problémy v rámci vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků. |
Student se bude orientovat v terminologii didaktiky anglického jazyka a seznámí se se základními principy vyučování cizích jazyků u žáků mladšího školního věku. Student bude schopný řešit konkrétní jednoduché lingvodidaktické problémy v rámci vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků. |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
CEFR. Rada Európy. http://www.coe.int/t/dg4/education/elp/elp-reg/Source/Key_reference/CEFR_EN.pdf. 2001.
-
FOX, S. Young Learners English Starters Teacher?s Notes. London: Macmillan Education, 2011. Dostupné z: http://www.macmillanenglish.com/uploadedFiles/Course/Y/YL%20Starters%20eTeacher%27s%20Notes.pdf.
-
INGRAM, E. Language Development in Children. In: Fraser, H. O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. pp. 21-37. London: Longman, 1969.
-
LOJOVÁ, G., STRAKOVÁ, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
-
POKRIVČÁKOVÁ, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
-
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
-
SCOTT, W. A. - YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
-
STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010.
|