Vyučující
|
-
Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vstupní reflexe zkušeností s výchovou a vzdělávání v primární edukaci. - Otázky rozvoje primární pedagogiky jako vědního oboru. - Komparace trendů rozvoje primární pedagogiky v Česku a v zahraničí. - Identifikace problémových okruhů v rozvoji primární pedagogiky jako opory pro implementaci v základní škole. - Formulace a komparace řešení alternativních postupů v řešení otázek primární pedagogiky. - Komparace v oblasti cílů, obsahu a strategií postupů ve výuce v primárním vzdělávání. - Problémové okruhy k řešení otázek zjišťování výsledků výuky v primárním vzdělávání v Česku a mezinárodním kontextu (PISA, TIMS apod.). - Otázky specifických požadavků přípravy učitelů pro primární vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Analýza textu, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Příprava na zkoušku
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 84 hodin za semestr
- Exkurze
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže své zkušenosti a pozorování fenoménů výchovy v praxi převést do řeči odborných pedagogických konceptů. Student dokáže nově osvojené obsahy pedagogických konceptů o výchově rozpoznávat v pedagogické praxi a napsat o tom písemnou zprávu. |
Student dokáže své zkušenosti a pozorování fenoménů výchovy v praxi převést do řeči odborných pedagogických konceptů. Student dokáže nově osvojené obsahy pedagogických konceptů o výchově rozpoznávat v pedagogické praxi a napsat o tom písemnou zprávu. |
Vyučovací metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Pedagogické časopisy ke studiu nových konceptů z primární pedagogiky: Komenský, Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis scholae, E-pedagogika a další..
-
KOLLÁRIKOVÁ, PUPALA, B. (Eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001.
-
LUKÁŠOVÁ, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2013.
-
PRŮCHA, J. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha: ARSCI, 2005.
-
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
-
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998.
-
SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.
-
ŠTECH, S. PISA ? nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda?. Orbis schole, 2011.
|