Předmět: Primární pedagogika s praxí 1

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Primární pedagogika s praxí 1
Kód předmětu USP/S1PX1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vstupní reflexe zkušeností s výchovou a vzdělávání v primární edukaci. - Otázky rozvoje primární pedagogiky jako vědního oboru. - Komparace trendů rozvoje primární pedagogiky v Česku a v zahraničí. - Identifikace problémových okruhů v rozvoji primární pedagogiky jako opory pro implementaci v základní škole. - Formulace a komparace řešení alternativních postupů v řešení otázek primární pedagogiky. - Komparace v oblasti cílů, obsahu a strategií postupů ve výuce v primárním vzdělávání. - Problémové okruhy k řešení otázek zjišťování výsledků výuky v primárním vzdělávání v Česku a mezinárodním kontextu (PISA, TIMS apod.). - Otázky specifických požadavků přípravy učitelů pro primární vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Analýza textu, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Příprava na zkoušku - 36 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 84 hodin za semestr
  • Exkurze - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 22 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student dokáže své zkušenosti a pozorování fenoménů výchovy v praxi převést do řeči odborných pedagogických konceptů. Student dokáže nově osvojené obsahy pedagogických konceptů o výchově rozpoznávat v pedagogické praxi a napsat o tom písemnou zprávu.
Student dokáže své zkušenosti a pozorování fenoménů výchovy v praxi převést do řeči odborných pedagogických konceptů. Student dokáže nově osvojené obsahy pedagogických konceptů o výchově rozpoznávat v pedagogické praxi a napsat o tom písemnou zprávu.
Vyučovací metody
Analýza textu
Analýza textu
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Známkou
Známkou
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • Pedagogické časopisy ke studiu nových konceptů z primární pedagogiky: Komenský, Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis scholae, E-pedagogika a další..
  • KOLLÁRIKOVÁ, PUPALA, B. (Eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001.
  • LUKÁŠOVÁ, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2013.
  • PRŮCHA, J. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha: ARSCI, 2005.
  • PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
  • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998.
  • SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.
  • ŠTECH, S. PISA ? nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda?. Orbis schole, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr