Předmět: Psychosociální interakční výcvik - příprava na profesní pedagogickou praxi

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Psychosociální interakční výcvik - příprava na profesní pedagogickou praxi
Kód předmětu USP/S1PIV
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Soják Petr, Mgr. Ph.D.
  • Pacholík Viktor, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Prohloubení sebepoznání ve svých prožitcích ve vztahu k rozličným pedagogickým situacím. - Rozvoj komunikačních dovedností. - Rozvoj kooperace. - Rozvoj prosazení se ve skupině. - Poskytování efektivní zpětné vazby. - Schopnost empatie. - Dílčí proniknutí do zákonitostí a procesů sociálního poznávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), Práce studentů ve dvojicích, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 8 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student bude způsobilý aplikovat získané psychosociální kompetence ve své pedagogické praxi. Student projevuje ochotu k seberozvíjení, k naslouchání a vytváření pozitivních vztahů s jinými lidmi. Student bude schopen vyjadřovat pocity z vlastního prožívání situací, odstraňovat bariéry v komunikaci a konstruktivně řešit konflikty.
Student bude způsobilý aplikovat získané psychosociální kompetence ve své pedagogické praxi. Student projevuje ochotu k seberozvíjení, k naslouchání a vytváření pozitivních vztahů s jinými lidmi. Student bude schopen vyjadřovat pocity z vlastního prožívání situací, odstraňovat bariéry v komunikaci a konstruktivně řešit konflikty.
Vyučovací metody
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001.
  • HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život: Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. Praha: Portál, 1995.
  • KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi: nové hry pro výcvikové skupiny. Praha: Grada, 2013.
  • KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. Praha: Grada, 2011.
  • KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001.
  • NEUMAN, J., HERMOCHOVÁ, S. Nejlepší hry do kapsy. Praha: Portál, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází