Vyučující
|
-
Soják Petr, Mgr. Ph.D.
-
Pacholík Viktor, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Prohloubení sebepoznání ve svých prožitcích ve vztahu k rozličným pedagogickým situacím. - Rozvoj komunikačních dovedností. - Rozvoj kooperace. - Rozvoj prosazení se ve skupině. - Poskytování efektivní zpětné vazby. - Schopnost empatie. - Dílčí proniknutí do zákonitostí a procesů sociálního poznávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Zážitková (sebezkušenostní), Práce studentů ve dvojicích, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student bude způsobilý aplikovat získané psychosociální kompetence ve své pedagogické praxi. Student projevuje ochotu k seberozvíjení, k naslouchání a vytváření pozitivních vztahů s jinými lidmi. Student bude schopen vyjadřovat pocity z vlastního prožívání situací, odstraňovat bariéry v komunikaci a konstruktivně řešit konflikty. |
Student bude způsobilý aplikovat získané psychosociální kompetence ve své pedagogické praxi. Student projevuje ochotu k seberozvíjení, k naslouchání a vytváření pozitivních vztahů s jinými lidmi. Student bude schopen vyjadřovat pocity z vlastního prožívání situací, odstraňovat bariéry v komunikaci a konstruktivně řešit konflikty. |
Vyučovací metody |
---|
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001.
-
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život: Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. Praha: Portál, 1995.
-
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi: nové hry pro výcvikové skupiny. Praha: Grada, 2013.
-
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. Praha: Grada, 2011.
-
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001.
-
NEUMAN, J., HERMOCHOVÁ, S. Nejlepší hry do kapsy. Praha: Portál, 2014.
|