Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Seznámení s nástrojem (části, manipulace). - Hra bez not. - Hudební improvizace na elementární melodie. - Hra z not (orientace v notové osnově, poznávání not a rytmu). - Aplikace základních technických a rytmických dovedností pro bezchybnou hru na nástroj. - Zdokonalování technických dovedností pomocí etud a stupnic (C dur, F dur, G dur). - Základy stylizace doprovodu hry na nástroj. - Základy přednesu a interpretace skladeb různých žánrů. - Formování návyků souhry v instrumentálním kolektivu. - Využití nástroje v konkrétních situacích v základní škole. - Pokročilí studenti postupují podle individuálního učebního plánu vypracovaného vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student bude mít rozvinuté elementární dovednosti ve hře na zobcovou flétnu v rozsahu potřebném pro praxi učitele 1. stupně základní školy. Student bude způsobilý pochopit integrované pojetí hudební výchovy v primárním vzdělávání. |
Student bude mít rozvinuté elementární dovednosti ve hře na zobcovou flétnu v rozsahu potřebném pro praxi učitele 1. stupně základní školy. Student bude způsobilý pochopit integrované pojetí hudební výchovy v primárním vzdělávání. |
Vyučovací metody |
---|
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Böhmová, Zahradníčková, Z. Klavírní škola pro začátečníky (34. vyd., 2. vyd. v Editio Bärenreiter Praha). Praha: Editio Bärenreiter Praha., 2002.
-
Daniel, L. Metodika hudební výchovy (Vyd. 3., dopl.).. Ostrava: Montanex., 2010.
-
Daniel, L. Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu = Schule für die Sopranblockflöte erster teil.. Praha: Schott Music Panton, 1994.
-
Gruber, R. 50 národních písní pro 2-3 zobcové flétny nebo příčné flétny, hoboje, klarinety, trubky, lesní rohy: 50 Volkslieder für 2-3 Blockflöten. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2000.
-
Hodinová, R. S flétničkou do školy (Druhé vydání).. České Budějovice: Kopp, 2011.
-
Jelénková, L. Problematika nedostatků v Rámcovém vzdělávacím programu se zaměřením na hudební výchovu. In Musica et Educatio IV.. Ružomberok: KU, PdF, 36?40., 2012.
-
Ryšánková, D. Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol.. Brno: MU., 2009.
-
Škořepová, K. Hrajeme na zobcovou flétnu: metodika výuky dětí hry na zobcovou flétnu bez not.. Praha: Portál, 2003.
|