Předmět: Hra na hudební nástroj 1 - zobcová flétna

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Hra na hudební nástroj 1 - zobcová flétna
Kód předmětu USP/S1FL1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Seznámení s nástrojem (části, manipulace). - Hra bez not. - Hudební improvizace na elementární melodie. - Hra z not (orientace v notové osnově, poznávání not a rytmu). - Aplikace základních technických a rytmických dovedností pro bezchybnou hru na nástroj. - Zdokonalování technických dovedností pomocí etud a stupnic (C dur, F dur, G dur). - Základy stylizace doprovodu hry na nástroj. - Základy přednesu a interpretace skladeb různých žánrů. - Formování návyků souhry v instrumentálním kolektivu. - Využití nástroje v konkrétních situacích v základní škole. - Pokročilí studenti postupují podle individuálního učebního plánu vypracovaného vyučujícím.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student bude mít rozvinuté elementární dovednosti ve hře na zobcovou flétnu v rozsahu potřebném pro praxi učitele 1. stupně základní školy. Student bude způsobilý pochopit integrované pojetí hudební výchovy v primárním vzdělávání.
Student bude mít rozvinuté elementární dovednosti ve hře na zobcovou flétnu v rozsahu potřebném pro praxi učitele 1. stupně základní školy. Student bude způsobilý pochopit integrované pojetí hudební výchovy v primárním vzdělávání.
Vyučovací metody
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Böhmová, Zahradníčková, Z. Klavírní škola pro začátečníky (34. vyd., 2. vyd. v Editio Bärenreiter Praha). Praha: Editio Bärenreiter Praha., 2002.
  • Daniel, L. Metodika hudební výchovy (Vyd. 3., dopl.).. Ostrava: Montanex., 2010.
  • Daniel, L. Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu = Schule für die Sopranblockflöte erster teil.. Praha: Schott Music Panton, 1994.
  • Gruber, R. 50 národních písní pro 2-3 zobcové flétny nebo příčné flétny, hoboje, klarinety, trubky, lesní rohy: 50 Volkslieder für 2-3 Blockflöten. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2000.
  • Hodinová, R. S flétničkou do školy (Druhé vydání).. České Budějovice: Kopp, 2011.
  • Jelénková, L. Problematika nedostatků v Rámcovém vzdělávacím programu se zaměřením na hudební výchovu. In Musica et Educatio IV.. Ružomberok: KU, PdF, 36?40., 2012.
  • Ryšánková, D. Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol.. Brno: MU., 2009.
  • Škořepová, K. Hrajeme na zobcovou flétnu: metodika výuky dětí hry na zobcovou flétnu bez not.. Praha: Portál, 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr