Vyučující
|
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
-
Wiegerová Adriana, prof. PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Ontogeneze s důrazem na biologická specifika předškolního věku. - Stavba a funkce buňky a tkání. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti kosterní soustavy. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti svalové soustavy. - Složení a funkce krve a dalších tělních tekutin. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti srdce a cév. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti trávicí soustavy. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti ledvin a odvodných cest močových. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti mužského a ženského pohlavního ústrojí. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti soustavy žláz s vnitřní sekrecí. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti nervové soustavy. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti zrakového ústrojí. - Stavba, funkce a vývojové zvláštnosti sluchového a rovnovážného ústrojí. - Stavba a funkce kůže a přídatných kožních orgánů. - Základy genetiky člověka. - Geneticky podmíněné choroby a vrozené vývojové vady.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 17 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student získá základní poznatky z anatomie a fyziologie člověka, s důrazem na mladší školní věk. |
Student získá základní poznatky z anatomie a fyziologie člověka, s důrazem na mladší školní věk. |
Vyučovací metody |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
ELIŠKOVÁ, M., NAŇKA, O. Přehled anatomie. Praha: UK Karolinum, 2006.
-
KAPELLER, K, POSPÍŠILOVÁ, V. Embryológia človeka. Bratislava: Osveta, 1991.
-
Kotulán, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 2. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3844-6.
-
MERKUNOVÁ, A., OREL, M. Anatomie a fyziologie člověka pro humanitní obory. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1521-6.
-
MORRIS, D. Lidský živočich. Praha: knižní klub Balios, 1997.
-
MOUREK,J. Fyziologie. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1190-7.
-
Mysliveček, Jaromír. Fyziologie do kapsy. Vyd. 1. Praha : Triton, 2004. ISBN 80-7254-497-7.
-
ROMANOVSKÝ, A. a kol. Obecná biologie. Praha: SPN, 1985.
-
ŠMARDA, J. a kol. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-924-0.
-
WOYNAROWSKA, B., KOWALEWSKA, A., IZDEBSKI, Z., KOMOSIŃSKA, K. Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania. PWN, 2010.
|