Vyučující
|
-
Pokrivčáková Silvia, prof. PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků - základní pojmy a vztahy mezi nimi. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR a v zahraničí. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Vyučovací metody a postupy vhodné pro vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Materiální zabezpečení vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Výběr a hodnocení učebnic. - Informační a moderní komunikační technologie ve vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogická komunikace v hodinách anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Hodnocení výstupů vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogické portfolio a jeho vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Student má poznatky o nejnovějších výsledcích vědeckého poznání v oblasti cizojazyčného vzdělávání mladších žáků. Student dokáže definovat cíle a obsah vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání v souladu s didakticko-psychologickými principy tzv. počátečního cizojazyčného vzdělávání. |
Student má poznatky o nejnovějších výsledcích vědeckého poznání v oblasti cizojazyčného vzdělávání mladších žáků. Student dokáže definovat cíle a obsah vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání v souladu s didakticko-psychologickými principy tzv. počátečního cizojazyčného vzdělávání. |
Objectives and content of teaching primary English. |
Objectives and content of teaching primary English. |
Psycholinguistic and developmental characteristics of young learners. |
Psycholinguistic and developmental characteristics of young learners. |
The theoretical background of teaching foreign language systems and developing communicative skills of young learners |
The theoretical background of teaching foreign language systems and developing communicative skills of young learners |
The foreign language teacher´s qualification requirements, competencies, and tools |
The foreign language teacher´s qualification requirements, competencies, and tools |
The foreign language teaching approaches, methods and techniques recommended for young learners |
The foreign language teaching approaches, methods and techniques recommended for young learners |
Odborné dovednosti |
---|
The students is proficient in English on the B1 level (or higher) according to the CEFR |
The students is proficient in English on the B1 level (or higher) according to the CEFR |
The student understands and uses specific English education-related terminology properly |
The student understands and uses specific English education-related terminology properly |
The student can critically evaluate and choose appropriate classroom activities and materials for teaching primary English |
The student can critically evaluate and choose appropriate classroom activities and materials for teaching primary English |
The student can plan, carry out and reflect on his activities and evaluate learners´ activities in the classroom |
The student can plan, carry out and reflect on his activities and evaluate learners´ activities in the classroom |
The student can use digital technologies effectively both in his pedagogical practice and in the classroom. |
The student can use digital technologies effectively both in his pedagogical practice and in the classroom. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
INGRAM, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English, pp. 21-37. London: Longman, 1969.
-
POKRIVČÁKOVÁ, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra: ASPA, 2013.
-
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
-
SCOTT, W. A. - YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
-
SLATTERY, M., WILLIS, J. English for primary teachers. Oxford University Press, 2006.
-
STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010.
|