Předmět: Anglický jazyk v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Anglický jazyk v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/S1AJP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pokrivčáková Silvia, prof. PaedDr. PhD.
Obsah předmětu
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků - základní pojmy a vztahy mezi nimi. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR a v zahraničí. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Vyučovací metody a postupy vhodné pro vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Materiální zabezpečení vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Výběr a hodnocení učebnic. - Informační a moderní komunikační technologie ve vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogická komunikace v hodinách anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Hodnocení výstupů vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogické portfolio a jeho vyhodnocení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Student má poznatky o nejnovějších výsledcích vědeckého poznání v oblasti cizojazyčného vzdělávání mladších žáků. Student dokáže definovat cíle a obsah vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání v souladu s didakticko-psychologickými principy tzv. počátečního cizojazyčného vzdělávání.
Student má poznatky o nejnovějších výsledcích vědeckého poznání v oblasti cizojazyčného vzdělávání mladších žáků. Student dokáže definovat cíle a obsah vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání v souladu s didakticko-psychologickými principy tzv. počátečního cizojazyčného vzdělávání.
Objectives and content of teaching primary English.
Objectives and content of teaching primary English.
Psycholinguistic and developmental characteristics of young learners.
Psycholinguistic and developmental characteristics of young learners.
The theoretical background of teaching foreign language systems and developing communicative skills of young learners
The theoretical background of teaching foreign language systems and developing communicative skills of young learners
The foreign language teacher´s qualification requirements, competencies, and tools
The foreign language teacher´s qualification requirements, competencies, and tools
The foreign language teaching approaches, methods and techniques recommended for young learners
The foreign language teaching approaches, methods and techniques recommended for young learners
Odborné dovednosti
The students is proficient in English on the B1 level (or higher) according to the CEFR
The students is proficient in English on the B1 level (or higher) according to the CEFR
The student understands and uses specific English education-related terminology properly
The student understands and uses specific English education-related terminology properly
The student can critically evaluate and choose appropriate classroom activities and materials for teaching primary English
The student can critically evaluate and choose appropriate classroom activities and materials for teaching primary English
The student can plan, carry out and reflect on his activities and evaluate learners´ activities in the classroom
The student can plan, carry out and reflect on his activities and evaluate learners´ activities in the classroom
The student can use digital technologies effectively both in his pedagogical practice and in the classroom.
The student can use digital technologies effectively both in his pedagogical practice and in the classroom.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • INGRAM, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English, pp. 21-37. London: Longman, 1969.
  • POKRIVČÁKOVÁ, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra: ASPA, 2013.
  • PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
  • SCOTT, W. A. - YTREBERG, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
  • SLATTERY, M., WILLIS, J. English for primary teachers. Oxford University Press, 2006.
  • STRAKOVÁ, Z., CIMERMANOVÁ, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr