Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Grajciarová Alena, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Obecný management a školský management. - Specifika školského managementu a jeho různá pojetí a vývoj. - Úrovně managementu školy. - Základní pojmy školského managementu (plánování, organizování, rozhodování, vedení lidí, kontrola, evaluace, atd.). - Personální management ve školní praxi, motivace pracovníků. - Komunikace školy s veřejností, marketing školy. - Autoevaluace školy. Řízení kvality ve škole. Zjišťování spokojenosti aktérů školy. - Učitel jako manager třídy, aplikace školského managementu na úrovni třídy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
specifika školského managementu |
specifika školského managementu |
základní procesy řízení školy a třídy |
základní procesy řízení školy a třídy |
úloha školství, školy, ředitele, učitele v řízení školy |
úloha školství, školy, ředitele, učitele v řízení školy |
oblasti vlastního hodnocení školy |
oblasti vlastního hodnocení školy |
aspekty třídního managementu |
aspekty třídního managementu |
Odborné dovednosti |
---|
popsat řízení školského systému v České republice |
popsat řízení školského systému v České republice |
vymezit souvislost mezi řízení školy a třídy |
vymezit souvislost mezi řízení školy a třídy |
popsat klíčové elementy řízení třídy |
popsat klíčové elementy řízení třídy |
připravit plán práce třídního učitele |
připravit plán práce třídního učitele |
aplikovat získané poznatky z oblasti třídního managementu do praxe |
aplikovat získané poznatky z oblasti třídního managementu do praxe |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
EGER, L. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň, 2006.
-
LHOTKOVÁ, I, TROJAN, V., KITZBERGER, J. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012.
-
Obst, Otto. Manažerské minimum pro učitele. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1359-0.
-
Pol, Milan. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.
-
PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc : Vydavatelství UP, 2006. ISBN 80-244-1415-5.
-
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha : Wolters Kluwer, 2009.
|