Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Vzdělávací potřeby žáků na 1. stupni základní školy v inkluzivním pojetí. - Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí. - Plánování výuky v kontextu inkluzivního vzdělávání. - Materiální a nemateriální didaktické prostředky v inkluzivní škole. - Strategie hodnocení v inkluzivní škole. - Kvalita inkluzivní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
popsat systém inkluzivního vzdělávání v ČR |
popsat systém inkluzivního vzdělávání v ČR |
definovat základní pojmy inkluzivního vzdělávání |
definovat základní pojmy inkluzivního vzdělávání |
charakterizovat strategie ve vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami |
charakterizovat strategie ve vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami |
komplexně vysvětlit úpravy metod a organizace výuky směrem ke vzdělávání žáků se SVP |
komplexně vysvětlit úpravy metod a organizace výuky směrem ke vzdělávání žáků se SVP |
představit přístupy k žákům se SVP |
představit přístupy k žákům se SVP |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat modifikaci příprav pro vzdělávání žáků v heterogenní třídě |
plánovat modifikaci příprav pro vzdělávání žáků v heterogenní třídě |
navrhnout možné úpravy metod a organizace výuky směrem ke vzdělávání žáků se SVP |
navrhnout možné úpravy metod a organizace výuky směrem ke vzdělávání žáků se SVP |
vytvořit strategie pro vzdělávání žáků se SVP |
vytvořit strategie pro vzdělávání žáků se SVP |
navrhnout plán pedagogické podpory |
navrhnout plán pedagogické podpory |
analyzovat dokumenty vztahující se ke vzdělávání žáků se SVP |
analyzovat dokumenty vztahující se ke vzdělávání žáků se SVP |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
HÁJKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha : Grada, 2010.
-
CHVÁL, M. a kol. Školy na cestě ke kvalitě. Praha : NÚV, 2012.
-
KASÍKOVÁ, H., STRAKOVÁ, J. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha : Karolinum, 2011.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno : Masarykova univerzita, 2013.
-
LECHTA, V. a kol. Základy inkluzivní pedagogiky. Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha : Portál, 2010.
-
POLECHOVÁ, P. Jak se dělá ?Škola pro všechny?. Kladno : Aisi, 2005.
-
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004.
|