Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Žáková Iva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Profesní portfolio jako dokument o evaluaci profesní učitelské praxe. - Analýza profesní praxe. - Tvorba závěrečného prezenčního strukturovaného portfolia. - Evaluace pedagogické a didaktické složky studia učitelství. - Hodnocení učitelů z praxe. - Analýza písemných posudků učitelů z praxe. - Sebereflexe vlastních vyučovacích postupů a její konfrontace s hodnocením učitelů. - Prezentace vybraných pedagogických situací a jejich řešení studentem. - Diskuze nad návrhy řešení pedagogických situací a hledání alternativních možností. - Propojení teoretických konceptů s problémy identifikovanými v praxi. - Tvorba závěrů z písemných materiálů ke státní závěrečné zkoušce. - Formulování a prezentace obecných závěrů vyplývajících z reflexe profesní praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
evaluace pedagogické a didaktické složky studia |
evaluace pedagogické a didaktické složky studia |
analýza a syntéza pedagogické a didaktické složky pedagogické praxe |
analýza a syntéza pedagogické a didaktické složky pedagogické praxe |
reflexe obsahu profesního portfolia |
reflexe obsahu profesního portfolia |
hodnocení výsledků profesionalizace cesty studenta učitelství |
hodnocení výsledků profesionalizace cesty studenta učitelství |
sdílení hodnocení učitelů z praxe v rámci souvislé praxe |
sdílení hodnocení učitelů z praxe v rámci souvislé praxe |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat závěrečné strukturované profesní portfolio |
prezentovat závěrečné strukturované profesní portfolio |
evaluovat pedagogickou a didaktickou složku profesního portfolia ke státní závěrečné zkoušce |
evaluovat pedagogickou a didaktickou složku profesního portfolia ke státní závěrečné zkoušce |
vyřešit zvolený pedagogický problém |
vyřešit zvolený pedagogický problém |
sebehodnotit vlastní pedagogickou praxi |
sebehodnotit vlastní pedagogickou praxi |
reflektovat profesní portfolio |
reflektovat profesní portfolio |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
-
PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. a kol. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesních přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
SVATOŠ, T., HOLÝ, I. Studentské portfolio v negraduálním učitelském vzdělávání. In PIŠOVÁ, M. (Ed.) Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
SVATOŠ, T., KREJČOVÁ, V. Dotazník PoFoS- PRE. Vstupní dotazník k pedagogickému portfoliu. Hradec Králové : PF UHK, 2002.
-
SVATOŠ, T. Studentské portfolio jako zdroj poznávání postojů začínajících studentů učitelství. Pedagogika, roč. LVI, č. 1,, 2006.
|