Předmět: Analýza a reflexe profesní praxe - portfolio ke SZZ

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Analýza a reflexe profesní praxe - portfolio ke SZZ
Kód předmětu USP/S0ARX
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
  • Žáková Iva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Profesní portfolio jako dokument o evaluaci profesní učitelské praxe. - Analýza profesní praxe. - Tvorba závěrečného prezenčního strukturovaného portfolia. - Evaluace pedagogické a didaktické složky studia učitelství. - Hodnocení učitelů z praxe. - Analýza písemných posudků učitelů z praxe. - Sebereflexe vlastních vyučovacích postupů a její konfrontace s hodnocením učitelů. - Prezentace vybraných pedagogických situací a jejich řešení studentem. - Diskuze nad návrhy řešení pedagogických situací a hledání alternativních možností. - Propojení teoretických konceptů s problémy identifikovanými v praxi. - Tvorba závěrů z písemných materiálů ke státní závěrečné zkoušce. - Formulování a prezentace obecných závěrů vyplývajících z reflexe profesní praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nespecifikováno.
Nespecifikováno.
Výsledky učení
evaluace pedagogické a didaktické složky studia
evaluace pedagogické a didaktické složky studia
analýza a syntéza pedagogické a didaktické složky pedagogické praxe
analýza a syntéza pedagogické a didaktické složky pedagogické praxe
reflexe obsahu profesního portfolia
reflexe obsahu profesního portfolia
hodnocení výsledků profesionalizace cesty studenta učitelství
hodnocení výsledků profesionalizace cesty studenta učitelství
sdílení hodnocení učitelů z praxe v rámci souvislé praxe
sdílení hodnocení učitelů z praxe v rámci souvislé praxe
Odborné dovednosti
prezentovat závěrečné strukturované profesní portfolio
prezentovat závěrečné strukturované profesní portfolio
evaluovat pedagogickou a didaktickou složku profesního portfolia ke státní závěrečné zkoušce
evaluovat pedagogickou a didaktickou složku profesního portfolia ke státní závěrečné zkoušce
vyřešit zvolený pedagogický problém
vyřešit zvolený pedagogický problém
sebehodnotit vlastní pedagogickou praxi
sebehodnotit vlastní pedagogickou praxi
reflektovat profesní portfolio
reflektovat profesní portfolio
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Sebereflexe
Sebereflexe
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
  • PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. a kol. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesních přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • SVATOŠ, T., HOLÝ, I. Studentské portfolio v negraduálním učitelském vzdělávání. In PIŠOVÁ, M. (Ed.) Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
  • SVATOŠ, T., KREJČOVÁ, V. Dotazník PoFoS- PRE. Vstupní dotazník k pedagogickému portfoliu. Hradec Králové : PF UHK, 2002.
  • SVATOŠ, T. Studentské portfolio jako zdroj poznávání postojů začínajících studentů učitelství. Pedagogika, roč. LVI, č. 1,, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr