|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Koncepce profesního portfolia. Struktura profesního portfolia. Sběrné portfolio a prezentační portfolio. Reflexe profesního portfolia Prezentace profesního portfolia. Vrstevnické hodnocení profesního portfolia.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti. |
| Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti. |
| Výsledky učení |
|---|
| základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia, |
| základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia, |
| znát obsah profesního portfolia |
| znát obsah profesního portfolia |
| postupy sestavování a strukturování profesního portfolia, |
| postupy sestavování a strukturování profesního portfolia, |
| znát význam a možnosti využití profesního portfolia |
| znát význam a možnosti využití profesního portfolia |
| strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia. |
| strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia, |
| sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia, |
| aplikovat základní pojmy při tvorbě vlastního profesního portfolia |
| aplikovat základní pojmy při tvorbě vlastního profesního portfolia |
| zhodnotit vlastní profesní portfolio, dle potřeby ho aktualizovat |
| zhodnotit vlastní profesní portfolio, dle potřeby ho aktualizovat |
| ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia, |
| ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia, |
| koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio. |
| koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Beka, A., & Kulinxha G. Portfolio as a Tool for Self- Reflection and Professional Development for Pre-Service Teachers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(2), 22?35. 2021.
-
Syslová, Z., Grůzová, L., & Štěpánková, L.. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
-
Syslová, Z., Píšová, M., Rodová, V., Grůzová, L., & Stadlerová, H. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
|