Předmět: Reflektivní seminář k portfoliu

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Reflektivní seminář k portfoliu
Kód předmětu USP/PK4RE
Organizační forma výuky E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Koncepce profesního portfolia. Struktura profesního portfolia. Sběrné portfolio a prezentační portfolio. Reflexe profesního portfolia Prezentace profesního portfolia. Vrstevnické hodnocení profesního portfolia.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti.
Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti.
Výsledky učení
základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia,
základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia,
znát obsah profesního portfolia
znát obsah profesního portfolia
postupy sestavování a strukturování profesního portfolia,
postupy sestavování a strukturování profesního portfolia,
znát význam a možnosti využití profesního portfolia
znát význam a možnosti využití profesního portfolia
strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia.
strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia.
Odborné dovednosti
sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia,
sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia,
aplikovat základní pojmy při tvorbě vlastního profesního portfolia
aplikovat základní pojmy při tvorbě vlastního profesního portfolia
zhodnotit vlastní profesní portfolio, dle potřeby ho aktualizovat
zhodnotit vlastní profesní portfolio, dle potřeby ho aktualizovat
ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia,
ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia,
koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio.
koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Beka, A., & Kulinxha G. Portfolio as a Tool for Self- Reflection and Professional Development for Pre-Service Teachers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(2), 22?35. 2021.
  • Syslová, Z., Grůzová, L., & Štěpánková, L.. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
  • Syslová, Z., Píšová, M., Rodová, V., Grůzová, L., & Stadlerová, H. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol. Brno: Masarykova univerzita. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr