|
Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kolumber Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Diskuse nad výsledky vlastního výzkumu. - Postup po zpracování dat-příprava prezentace. - Časté chyby v prezentování výzkumných dat. - Analýza vybraných diplomových prací ze studijního programu Předškolní pedagogika. - Průběh obhajoby závěrečné práce. - Posudky vedoucího a oponenta závěrečné práce. - Práce se zpětnou vazbou a konstruktivní kritikou. - Příprava prezentace vlastních výzkumných zjištění. - Prezentování vlastních výzkumných zjištění formou studentské konference.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
| popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
| vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
| vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
| znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
| znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
| popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění |
| popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění |
| znát způsoby práce s grafy a schématy |
| znát způsoby práce s grafy a schématy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
| připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
| prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně |
| prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně |
| používat terminologii pedagogického výzkumu |
| používat terminologii pedagogického výzkumu |
| efektivně užívat grafické a tabulkové editory |
| efektivně užívat grafické a tabulkové editory |
| vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
| vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
-
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006.
-
Maňák, J., Švec, Š., & Švec, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita a Paido, 2005.
-
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
-
Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
Spousta, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
-
Wiegerová, A. et al. Začínající výzkumník. Zlín: UTB, 2013.
|