|
Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Legislativa financování školství v České republice. - Principy financování regionálního školství (zdroje financování z hlediska typu mateřské školy). - Zřizování, změny a zrušení škol a školských zařízení. - Plánování, řízení a kontrola financování v MŠ. Struktura návrhu rozpočtu. - Základní principy účetnictví mateřské školy. - Personalistika, mzdové předpisy, mzdová agenda. - Doplňková činnost v podmínkách MŠ. - Dotace, mezinárodní projekty, rozvojové programy a jejich možnosti využití v mateřské škole. - Projekt a projektové řízení (plánování, cíle, zpracování, úloha projektového týmu realizace, kontrola a hodnocení projektu).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 60 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 80 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit základní legislativní normy České republiky v oblasti financování školy |
| vymezit základní legislativní normy České republiky v oblasti financování školy |
| objasnit základní principy financování mateřských škol podle zřizovatele |
| objasnit základní principy financování mateřských škol podle zřizovatele |
| znát požadavky na zřízení mateřské školy |
| znát požadavky na zřízení mateřské školy |
| vymezit principy tvorby rozpočtu a business plánu mateřské školy |
| vymezit principy tvorby rozpočtu a business plánu mateřské školy |
| popsat kontrolní mechanismy při řízení mateřské školy |
| popsat kontrolní mechanismy při řízení mateřské školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| orientovat se v principech financování škol v České republice |
| orientovat se v principech financování škol v České republice |
| sestavit návrh rozpočtu mateřské školy |
| sestavit návrh rozpočtu mateřské školy |
| pojmenovat podstatu doplňkové činnosti mateřské školy |
| pojmenovat podstatu doplňkové činnosti mateřské školy |
| vyhledat vhodný projekt k rozvoji mateřské školy |
| vyhledat vhodný projekt k rozvoji mateřské školy |
| plánovat, kontrolovat a hodnotit vlastní projekt v oblasti financování školy |
| plánovat, kontrolovat a hodnotit vlastní projekt v oblasti financování školy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| E-learning |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Boukal, P. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada. 2013.
-
Doležal, J., & Krátký, J. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha: Grada. 2017.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Raabe. 2014.
-
Lovenheim, M., & Turner, S. Economics of education. New York: Macmillan Learning. 2018.
-
Novák, P., Dvorský, J., Popesko, B., & Strouhal, J. Analysis of overhead cost behavior: Case study on decision-making approach. Journal of International Studies, 10(1), 74?91. 2017.
-
Řezníčková, K. Financování a hospodaření územních samosprávných celků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2019.
-
Tauer, V., Zemánková, H., & Šubrtová, J. Získejte dotace z fondů EU: tvorba žádosti a realizace projektu krok za krokem: metodika, pravidla, návody. Brno: Computer Press. 2009.
|